Hei!

Jeg har ganske nylig flyttet inn i en ny bolig som er bygget i 2003. Trappen her i huset knirker en hel del, egentlig gjør det ikke så mye, men det er mest irriterende. Det blir litt smått forstyrrende når noen skal opp tidlig eller lignende da knirkingen vekker den andre personen.

Jeg har forsøkt å undersøke trappen litt og tror jeg har funnet hva som gjør at det knirker. Trappen har en "bøy" i seg, og der ser det ut til å knirke. Jeg vedlegger to bilder, jeg testet å støtte/løfte i "bøyen" mens samboeren gikk opp og ned, og da sluttet nesten knirkingen helt. Når jeg deretter slapp, kunne jeg se at det beveger seg der når hun går.

Hva kan man gjøre med dette? Går det an å sette noen type ben eller lignende for å støtte der?

Takk på forhånd!

• Hvit tretrapp med synlig støttebjelke når den runder hjørnet. Trappen er plassert ved en hvit vegg og en robotstøvsuger er synlig på gulvet.
  • Hvit tretrapp med en vinkel, sett forfra, i en bolig. Trappen ser solid ut, men der er bevegelse ved vinkelpunktet som kan forårsake knirking.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.