Nå har jeg funnet et supplement til pussplaten i mineralull... Etter alle mugglarmene tør jeg ikke kle det kommende tretømmeret med et uventilert system.
Jeg skal gå for aquapanel i stedet med luftspalte bak. Virker kjempebra! Lett å jobbe med og krever ingen forboring. :)

Er det noen som har en fasade av dette materialet? Erfaringer og synspunkter?
Aquapanel Outdoor

Ryktet sa at LB hus brukte denne teknikken?!

//DVE

G
Tenkte bare høre om du brukte aquapanel outdoor og i så fall hva du syntes om det? Skal nemlig kle hele huset mitt med det.

Vi har kjørt hele garasjen vår 90m2 vegg i aquapanel som deretter ble armert og pusset.

Det er ikke billig, men det er jo til slutt en "homogen" betongplate som har en bra luftspalte innenfor. Jeg kan ikke direkte se noen problemer med løsningen.

G
Det jeg er litt bekymret for er alle innfestninger som markiser, skjermtak mm. Man vil jo ikke at fukt skal trenge gjennom platen. og da mener jeg virkelig langsiktig. Har ikke direkte funnet noen løsninger på det.

Vi har det systemet med puss på hele huset vårt, og det føles bra og solid. Kan ikke si så mye om hvordan det fungerer på lang sikt siden vi bare har bodd i huset siden i vår, men jeg kan ikke se noen grunn til problemer med den fasadekonstruksjonen, snarere burde det være en veldig fremtidssikker (men dyr) fasade.

Når det gjelder innfestinger, er det litt problematisk. Jeg har selv rett og slett fylt alle hullene med silikon, men vi har ikke hatt behov for å henge opp noe tungt på fasaden ennå.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.