Vi skal sette 50-garderobe på hver side av vår 180-seng. Plassen vi akkurat har til rådighet er 272,5 cm, altså ca. 7,5 cm for lite. Veggen dette skal skje ved har to gamle og faste garderober som vi absolutt vil ha igjen. Vi har revet bort halm og puss og kommet inn til plankeveggen som utgjør sidene på de veggfaste garderobene. Det gjenstår 2,5 cm på hver vegg å på en eller annen måte fjerne fra plankene. Ingen problem da de er skikkelig tykke. Spørsmålet er dog hvilken metode vi skal bruke for å få ned tykkelsen på veggen uten å rive den?

• Plankvegg fjernet for å plassere garderober nær 180-seng. Ulike materialer og en stige til venstre ved siden av veggen.
  • Gammel plankvegg med eksponert kant etter fjerning av halm og puss, del av renoveringsprosjekt.
Du vil ha et forslag på hvordan du skal tynne eksisterende plankevegg, og da foreslår jeg at du skraper bort overskuddsmtrl med en øks om du kan.
Jeg ville ikke gitt meg i kast med dette uten at jeg hadde revet veggen og erstattet med nytt tynnere mtrl eller rett og slett skaffet en smalere møbel.

F fribygg skrev:
Du vil ha et forslag på hvordan du skal tynne eksisterende plankvegg og da foreslår jeg at du skrer bort overskuddsmaterialet med en øks om du kan.
Jeg ville ikke ha gått løs på dette uten jeg hadde revet veggen og erstattet med nytt tynnere materiale eller rett og slett skaffet en smalere møbel.
Jeg forstår hva du mener. Problemet er at det er et 1800-tallshus med stukkatur som ikke får ødelegges.

Håkan Henmyr Håkan Henmyr skrev:
Jeg forstår hva du mener. Problemet er at det er et 1800-tallshus med stukkatur som ikke får ødelegges
Det hindrer vel ikke at du hogger bort det tre som er i veien?

Sage spor med senkesag 3 cm dypt med typ noen cm mellomrom og slå bort gjenværende materiale med stemjern. Deretter sparkler du det som vil vises slik at det blir glatt, før eller etter du har montert 50 cm-garderobene.

F fribygg skrev:
Det hindrer vel ikke at du hugger bort det tre som er i veien?
Nei. Absolutt ikke

V vanpire skrev:
Sage spor med senkesag 3 cm dypt med typ noen cm mellomrom og slå bort gjenværende materiale med stemjern. Så sparkler du det som kommer til å vises så det blir glatt, før eller etter du har montert 50 cm-garderobene
Takk. Høres ut som enda en god idé. Men sparkle trenger jeg nok ikke

Hvis du nå skal sage og har tilgang til dykksag kan du vel velge å ta ned målene passe mye på den ene 50cm garderoben i stedet?

F fribygg skrev:
Om du nå skal sage og har tilgang til dykksag kan du vel velge å ta ned målene passe mye på ene 50cm garderoben isteden?
Jo. Problemet er da at innredningen med skuffer ikke passer

Jo. Problemet är då att innredningen med skuffer ikke passer
Kjøpe 40 garderobe eller smalere seng?

V vanpire skrev:
Sage spor med senkesag 3 cm dypt med typ noen cm mellomrom og slå bort gjenværende materiale med stemjern. Så sparkler du det som kommer til å synes så det blir glatt, før eller etter du har montert 50 cm-garderobene
Å sage 4 cm dypt kanskje skulle funke? Å sage 2 ganger 3 cm og så sparkle virker å være veldig mye jobb forgjeves om man trenger 7,5 cm mer plass

F fribygg skrev:
Å sage 4 cm dypt kanskje kunne funke? Å sage 2 ganger 3 cm og så sparkle virker som veldig mye jobb unødvendig hvis man trenger å ha 7,5 cm mer plass
Jeg var kanskje uklar. 7,5 er det totale rommet. Når halm og puss er fjernet på begge veggene, gjenstår det 2,5 cm per vegg å fjerne.

Jeg kanskje var uklar. 7,5 er totalt plassen. Når halm og puss er fjernet fra begge veggene, gjenstår 2,5 cm per vegg å fjerne
Neida, det er jeg som har lest slurvete.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.