Vi skal sette 50-garderobe på hver side av vår 180-seng. Plassen vi akkurat har til rådighet er 272,5 cm, altså ca. 7,5 cm for lite. Veggen dette skal skje ved har to gamle og faste garderober som vi absolutt vil ha igjen. Vi har revet bort halm og puss og kommet inn til plankeveggen som utgjør sidene på de veggfaste garderobene. Det gjenstår 2,5 cm på hver vegg å på en eller annen måte fjerne fra plankene. Ingen problem da de er skikkelig tykke. Spørsmålet er dog hvilken metode vi skal bruke for å få ned tykkelsen på veggen uten å rive den?
Du vil ha et forslag på hvordan du skal tynne eksisterende plankevegg, og da foreslår jeg at du skraper bort overskuddsmtrl med en øks om du kan.
Jeg ville ikke gitt meg i kast med dette uten at jeg hadde revet veggen og erstattet med nytt tynnere mtrl eller rett og slett skaffet en smalere møbel.
Jeg ville ikke gitt meg i kast med dette uten at jeg hadde revet veggen og erstattet med nytt tynnere mtrl eller rett og slett skaffet en smalere møbel.
Jeg forstår hva du mener. Problemet er at det er et 1800-tallshus med stukkatur som ikke får ødelegges.F fribygg skrev:
Sage spor med senkesag 3 cm dypt med typ noen cm mellomrom og slå bort gjenværende materiale med stemjern. Deretter sparkler du det som vil vises slik at det blir glatt, før eller etter du har montert 50 cm-garderobene.
Takk. Høres ut som enda en god idé. Men sparkle trenger jeg nok ikkeV vanpire skrev:
Å sage 4 cm dypt kanskje skulle funke? Å sage 2 ganger 3 cm og så sparkle virker å være veldig mye jobb forgjeves om man trenger 7,5 cm mer plassV vanpire skrev:
Jeg var kanskje uklar. 7,5 er det totale rommet. Når halm og puss er fjernet på begge veggene, gjenstår det 2,5 cm per vegg å fjerne.F fribygg skrev:
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Klyva syllen i stående plankvägg. Innervägg.
Fönster & Dörrar -
Håltagning i stående plankvägg
Lösvirke & Timmerhus -
Reparera syll för stående plankvägg, metod?
Byggnadsvård -
Kløyve eksisterende stående stendere
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi -
Bære av stående spontet plankevegg for verandadør
Bygningsfysikk