Holder på å installere en Contura 520T i huset, nybygd Hus. Men det har blitt slurvet med underlaget (betongen) der ovnen skal stå og det er underlaget er ujevnt.. Og derfor vurderer vi å legge inn fliser, samme vi har i gangen, og dermed også gjøre det vannrett samtidig. SPØRSMÅLET ER om flisene tåler det, og om sparkelmassen, fugemassen osv man har under gjør det? Ovn 210kg pluss skorstein blir en del vekt...

ps. vet at ovner diskuteres i annen del av forumet, men dette er jo et "flis-spørsmål" så jeg prøver her med...ds

Tror det holder. Søsteren min har en contura som står på klinker som i sin tur hviler på gips og gulvspon.

Kan man bruke klinker i garasje der det brukes jekk, motorløft og greier burde man kunne ha det under en peis. Eller hva?! Men den aller billigste klinkeren er kanskje ikke å anbefale, hør med selgeren for sikkerhets skyld.

• Liker
Per Sandemalm
  • Laddar…
Ja det høres jo bra ut :) - skal høre med flisbutikken i morgen også.. Et annet problem er det faktum at gulvet ikke er plant og at man må sparkle eller lignende for å få det plant under flisene.. - Betongsparkel?? Hvilken type, navn, modell osv??? Noen som vet..

Jeg har en klebersteinsovn på 500 kg som står på fliser, ingen problem. Flisene har jeg satt på gulvgipsplate som igjen er skrudd og limt på gulvspon.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.