Jeg har 3,5 mm PVC-kledd stålvaiere, som jeg tenkte å bruke til å lage en enkel klatrestøtte til en vinranke. Tanken er å sette ned en slags krok i jorden (teltkrok/hundekrok) og trekke vaieren gjennom den og feste vaierens to ender i to kroker i altantakets regelverk.
Jeg har foreløpig ingen løkker på vaieren, men jeg ser for meg at det kunne se ut som det gjør på en sykkellåsvaiere. Men hva heter klemmene og hvordan fester man dem?
Og om man skulle ønske å forgrene vaieren (f.eks. for å lage et "klatresteg" for å binde ranken i), hva bruker man da for en klemme?
Jeg har foreløpig ingen løkker på vaieren, men jeg ser for meg at det kunne se ut som det gjør på en sykkellåsvaiere. Men hva heter klemmene og hvordan fester man dem?
Og om man skulle ønske å forgrene vaieren (f.eks. for å lage et "klatresteg" for å binde ranken i), hva bruker man da for en klemme?
Taluritlåser er den fineste løsningen synes jeg,A Allinug skrev:Jeg har 3,5 mm PVC-bekledd ståltau, som jeg tenkte å bruke til å lage en enkel klatrestøtte til en vinranke. Tanken er å sette ned en slags krok i jorden (teltkrok/hundkrok) og dra tauet gjennom den og feste tauets to ender i to kroker i altantakets bjelkelag.
Jeg har enn så lenge ingen øyer på tauet, men jeg ser for meg at det kunne se ut som det gjør på en sykkellåstau. Men hva heter klemmene og hvordan fester man dem?
Og hvis man skulle ønske å forgrene tauet (for eksempel for å lage en "klatresteg" for å binde ranken i), hva bruker man da for klemme?
https://www.google.se/search?q=talu...UICigB&biw=1434&bih=1200#imgrc=m8-Cel0GC7VOBM:
Klikk her for å svare