Har planer om å legge inn gummimatter i garasjen med plate uten underliggende isolasjon fordi jeg vil bruke garasjen som treningsrom. Jeg vil likevel ha mulighet til i nødstilfelle å kunne kjøre inn bilen der. Problemet er da at gummimatta er tett og risikoen for at fukt kommer til å samle seg under matta. Jeg tenkte derfor først å legge en platonmatte før gummimatta. Spørsmålet er da om den vil tåle punktbelastningen av bilen, samt belastningen fra treningsutstyret. Og tåler den at man slipper en stang med 150kg ved for eksempel markløft?
Har noen peiling på hva en platonmatte tåler? Gummigolvet som er tenkt å ligge på platonmatta er i form av puslematter 8mm tykk.

T Tomainen skrev:
Har planer på å legge inn gummimatter i garasjen med plate uten underliggende isolering fordi jeg vil bruke garasjen som treningsstudio. Jeg vil likevel ha mulighet til å i nøds tilfelle kunne kjøre inn bilen der. Problemet er jo da at gummimatten er tett og risikoen for at fukt vil samle seg under matten. Jeg tenkte derfor først å legge en platonmatte før gummimatten. Spørsmålet er da om den vil tåle punktbelastningen av bilen, samt belastningen som blir av treningsutstyr. Samt tåler den at man slipper en vektstang med 150 kg ved for eksempel markløft?
Har noen peiling på hva en platonmatte tåler? Gummigulvet som er tenkt å ligge på platonmatten er i form av puslematter 8 mm tjukk.
Det vil ikke fungere. Gummimatte høres for mykt ut, så punktbelastningen vil bli for stor. Jeg tror ikke du engang vil kunne gå på gulvet uten at gummimatten vil bevege seg for mye. Om du legger gulvspon på platonen og deretter gummimatten, vil det fungere.

Rickard.
Du kan google på garasjegulv eller garasjeplater og se om det er noe du kan bruke, kanskje sammen med mindre gummimatter for slike aktiviteter?

Se på Bergoplattor i stedet. De er laget for garasje.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.