Hei!

Jeg vil kjøpe noen trefjøler for å bruke som hyller i garderoben min (bygget-på-plass sak uten noen form for standard).

Fjølene trenger ikke å være veldig pene utseendemessig, men de skal kunne bære sånn cirka 10 kg eller så, og ikke være altfor tykke og tunge.

Jeg har et lite problem, vi har bare tilgang til en vanlig sedan bil og har ikke råd til å leie tilhenger bare for dette, og har heller ikke et godt sagverktøy. (kan riktignok kjøpe en vanlig billig håndsag)

Så jeg lurer på om det finnes steder hvor man kan kjøpe trefjøler og få dem tilskjært for billig penge eller skjære dem på stedet slik at de får plass i bilen?

Vil helst ikke at dette her skal koste mer enn et par hundrelapper eller så.

På de fleste steder kan man låne tilhenger gratis, f.eks. byggmax, beijer, bauhaus.
Et par hyller til garderoben skulle jeg ta med en vanlig håndsag.

ichigo skrev:
Så jeg lurer på om det i det hele tatt finnes steder hvor man kan kjøpe treplater og få dem saget til for en billig penge eller sage dem på stedet for å få dem til å passe i bilen?
Jeg vet ikke hvor du bor, men her i Stockholmsområdet kan de fleste byggevarehus hjelpe deg med kapping av platene - Silvanbygg, K-rauta, Woody, Fredells.

MDF er et godt materiale for det du vil gjøre - litt dyrere enn for eksempel sponplate, men hyggeligere og bra å male på hvis man vil det.

I din situasjon ville jeg definitivt fått hyllene saget til allerede på varehuset (i hvert fall i avlange remser med riktig "dybde" som du deretter kapper til bredde med en håndsag).

På Bauhaus er det nesten gratis å sage til hyllene hvis du kjøper materialet der. Resultatet blir meget bra.

mvh
David

Takk! Det ser lyst ut nå da. :) Bor i Göteborg så det blir nok ikke noe problem.

Da kan jeg jo også benytte anledningen til å få en hylle til kjøkkenet tilskåret også! (materialinnkjøp også selvfølgelig)

Både Bauhaus og Hornbach i Göteborg fikser biffen. Koster noen tiere gjør det vel såklart.
Men du... gå dit tidlig på dagen, for det pleier å være KØØØØØØ! Og raske er de ikke!

Ojsann, takk for den informasjonen! Da blir det nok ingen idé å dra dit etter jobben og stresse.

Ble etter jobben tross alt, men kom dit (Hornbach) tidlig på fredag, rundt halv fire-tiden eller så. Det var kjempetomt, men likevel måtte vi vente kjempelenge på å bli servert, men når en fyr først kom bort, så ble det finfint. Kjempebillig også! Virkelig. Og så nøyaktig saget kan jeg aldri få det til heller. :)

Gøy, fredag morgen (altså på natten) sto jeg og målte og skisserte opp en hylle for å fylle et tomrom mellom kjøkkenskapene og veggen på et hjørne. Fredag materialkjøp, lørdag dag bore, skru, slagbor, sette opp, klart. Så fort har det aldri gått og det ser kjempebra ut!

Fikk selvfølgelig hylleplatene for garderoben (originalårsaken til dette her) tilskåret også, men de venter på å skrues opp for jeg fant ingen bra vinkelbeslag eller hva det nå heter for å sette dem opp, på Hornbachs, bare stoore sådanne.

Så jeg vil takke dere som hjalp meg!

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.