Hei,

Vi er i gang med å kjøpe fliser til 28m2 kjeller(betong) gulv, siden dette er første flisejobben vi gjør selv oppstår det selvfølgelig et par spørsmål.

I dette tilfellet har vi falt for de flisene som ser ut som tregulv, og den vi har funnet til en rimelig pris er Enmon Wood Forest Wenge 15x60.

Klinkerfliser med tregulvutseende lagt i fiskebensmønster, med prislapper og informasjonsskilt i en butikk.

Så vidt vi har forstått, er det frostbeskyttet gulv som gjelder for at det skal holde bra, men mye mer vet vi ikke om kvaliteten. Finnes det noen risikoer med å kjøpe fliser som dette? Ser man på andre flisleggeres priser, ligger prisen ofte rundt 500-800 m2 for lignende gulv, så det må vel være noen forskjell?

Vi tenkte å legge fiskebein som på bildet, men det virker ikke helt enkelt, så vi kanskje nøyer oss med å legge det rett.

Fungerer en flis som dette i kjelleren? Blir det kanskje for mørkt? Er det en risiko for at de slites ut slik at det ikke lenger ser ut som tregulv?

Frostsikkert trengs bare utendørs egentlig.
Pleier å være merking på flisene med slitestyrke, går dere med sko kan det kanskje bli noe slitasje.

nino skrev:
Frostsikker trengs bare utendørs egentlig.
Pleier å være merking på flisene med slitestyrke, går dere med sko kan det kanskje bli noe slitasje.
Jo, jeg forstår at frostsikker er for utendørs, men av de som jeg kjenner som har lagt, sier de at man skal tenke på å velge frostsikret uansett? Vet ikke om kanskje flisene har mindre tendens til å sprekke? Så finnes det som du sier en slitestyrke på dem, om de er ment for offentlige miljøer eller ikke, og det har sikkert mye med ren friksjon å gjøre. I dette tilfellet vil vi gå/kjøre(sekketrille) med pellets noen ganger i uken, men vi vil nok ikke gå med sko på dem, tror jeg.

Spørsmålet man likevel stiller seg er hvordan kvaliteten er på akkurat disse flisene? Er produsenten bra å kjøpe fra? Har kanskje Bauhouse en annen skala for hva som er holdbart og ikke holdbart sammenlignet med andre, de virker tross alt billige?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.