Vi har akkurat flyttet inn i et hus bygget i 1947. Huset har blitt renovert i stor grad fra 2015 og framover.

For cirka et år siden ble loftsetasjen renovert med ny fiskebensparkett. Gulvene ble lagt på nye sponplater og har blitt limt med enkomponentsprodukt. Kattvinduer i to av soverommene ble åpnet opp, innertak tilleggsisolert samt nye overflater.

På loftsetasjen, men spesielt i ett av rommene er det en sterk kjemisk lukt. Lukter lim, litt surt. Lukten minner om maskeringsteip. Lukten blir mer fremtredende når det er varmt.

Vi hadde takstmannen som gjorde besiktigelsen av huset over for å se om han kunne identifisere lukten. Han syntes ikke det luktet fukt eller mugg. Vi har også hatt gulvfirmaet som la gulvene over som ikke vil vedkjenne seg lukten.

Noen som kjenner igjen dette?
 
K
O Olivia.D skrev:
Vi har nettopp flyttet inn i et hus bygd i 1947. Huset har blitt renovert til stor del fra 2015 og framover.

For cirka ett år siden ble overetasjen renovert med ny fiskebeinsparkett. Gulvene ble lagt på nye sponplater og har blitt limt med enkomponentsprodukt. Kattvinduer i to av soverommene ble åpnet opp, innertak ble etterisolert samt nye overflater.

I overetasjen, men spesielt i ett av rommene er det en sterk kjemisk lukt. Lukter lim, litt surt. Lukten minner om maskeringsteip. Lukten blir mer fremtredende når det er varmt.

Vi hadde takstmannen som gjorde taksten av huset over for å se om han kunne identifisere lukten. Han syntes ikke at det luktet fukt eller mugg. Vi har også hatt gulvfirmaet som la gulvet over som ikke vil vedkjenne seg lukten.

Noen som kjenner igjen dette?
Så de fra gulvfirmaet syntes ikke at det var en lukt? Takstmannen da?
 
Jo, de syntes at det var en lukt, men ville ikke tro at den kom fra gulvene. Takstmannen som kom innom (gjorde ikke en befaring, men kom bare innom for å lukte) trodde at lukten kommer fra gulvene.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.