Hei
Jeg holder på å få i orden et rom i kjelleren.
Rummet var avdelt med en vegg som jeg har revet, og så har jeg revet ned veven som satt på veggene. Tanken var å ta ned alt og deretter male alt i en åpen farge.

Nå kommer vi til problemet. Gammel maling ble sittende igjen på pussen. Jeg har prøvd å pille bort, slipe og skrape med stålbørste. Det eneste som skjer er at jeg graver ned i pussen rundt, men malingen er fortsatt der.
Pussen er veldig porøs og blir til groper bare man pirker i den.

Må jeg fjerne pussen og legge ny puss?

• Porøs pusset vegg med rester av gul og oransje maling i et kjellerrom. Malingen er delvis avskallet, viser underliggende betong.
Oppdatering

Man er jo som man er. Utålmodig som få.
Så begynte å skrape med en malingskraper og det går jo bra, men mye puss følger jo med.

Hvis man fortsetter slik, så er jo spørsmålet om det finnes noe spesiell puss man kan legge på den gamle? Eller skal man ta ned all gammel puss?

• En vegg med delvis avskrapt maling, viser gult og grått puss. Arbeidet med å fjerne gammel maling er påbegynt, og puss er eksponert.
  • En vegg der deler av puss er fjernet, med en oransje overflate synlig under den gamle pussen.
Det finnes 1mm puss som man kan bruke.

Er det minimum 1mm tykt man legger da? For jeg tror det er dypere på enkelte steder..

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.