Hei!
Har vandret rundt halve Internett tror jeg i håp om å finne en vettug løsning, så havnet jeg her.

Sitter med et prosjekt som jeg ikke har planlagt ferdig før jeg begynte merker jeg nå.
Skal gjøre.
Varmegulv (ebeco med cable board)
fliser på gulvet.
fliser på veggen.
Det jeg forstår hvordan man gjør er å legge gulvet med flytende avrettingsmasse, flislim, primer osv osv
elektrisitet og sammenkobling av gulvvarmen gjør en elektriker i slekten så den delen er grei den også.
MEN, det jeg ikke har planlagt eller helt forstår hvordan det skal være. Mer hvordan man bør gjøre enn hvordan man gjør det, om noen skjønner.
Problem, ved leggingen av gulvvarmen med cable board, avrettingsmasse osv osv bygger det jo høyde på betonggulvet. Da har jeg 3 betongvegger med gammel tapet, tapeten fjerner jeg og skraper av den løse fasademalingen som ellers sitter som fjell. Ok der eller? Eller skal man sette noe på veggen før man flislegger?
Den 4. veggen er en gipsvegg mot badstuen. Den er tørr og intakt så det er ikke noe problem, men hvordan gjør jeg det der?
Er det bare å bygge på kjøre avrettingsmasse og se glad ut selv om det er mot gips? Eller skal man fuktsikre gipsen et stykke ned mot veggen? Gipsen er som sagt tørr men litt sprukket, holder nok med sparkel for å bli som ny?
Er et Spa så det er ikke konstant vann, dusjen er i et annet rom. Kun vann fra badekaret kan havne på flisene (gulv vegg).
Jeg havnet kanskje i feil avdeling nå, men jeg håper på at noen vennlige sjeler kan hjelpe litt
/pelle