En ting som pleier å fungere bra, det er vanlige Bruna plastpluggar, Dvs, etter at du har kilt opp karmen og fikset den, så må du forbore, så i med pluggen, så Karmskruene.... Så bare å justere på vanlig måte..
Jeg vet de som strammer med hullbånd og holder på, men synes det er overkurs, vanlige plastplugg,,, Husker ikke om det er de brune eller de blå som passer akkurat karmskruen, men vil huske at det er de brune...
Jasså du mener dem,,,, ja de er bra, men lettere å mislykkes med å skru dem inn, det blir lett ødelagte gjenger i karmtreet...
Og du må uansett bore i betongen samt fjerne karmen.... så inn med pluggen for deretter å montere det igjen....
Og du må uansett bore i betongen samt fjerne karmen.... så inn med pluggen for deretter å montere det igjen....
Nei du, nå ble det dobbeltfeil! :wow:
1. Karmhylsene monteres VELDIG enkelt og helt uten gjengetull i et 14mm hull med skrumaskinen og passende unbrakonøkkel. Å gjøre det for hånd er slitsomt, tidkrevende og som du sier, fare for å splitte treverket.
2. Hvis du ser blant tilbehørene, ser du at det finnes en betongskrue med hode for induproghylsene. Monter hylsene, sett på karmen, spenn opp med hylsene og juster i lodd/vater, bor, skru inn skruen uten å fjerne karmen. Ingen plugger trengs.
Smidig som bare det. Andre produsenter har lignende systemer tror jeg.
1. Karmhylsene monteres VELDIG enkelt og helt uten gjengetull i et 14mm hull med skrumaskinen og passende unbrakonøkkel. Å gjøre det for hånd er slitsomt, tidkrevende og som du sier, fare for å splitte treverket.
2. Hvis du ser blant tilbehørene, ser du at det finnes en betongskrue med hode for induproghylsene. Monter hylsene, sett på karmen, spenn opp med hylsene og juster i lodd/vater, bor, skru inn skruen uten å fjerne karmen. Ingen plugger trengs.
Smidig som bare det. Andre produsenter har lignende systemer tror jeg.
Ahhh, så det er samme type skruer somi et Giha-gulv da.... bare borre og skru..... Ok... ja da blir jeg imponert..... disse hylsene du linker til har jeg alltid dratt i med maskin før, (Det skal jo gå raskt) og halvparten av dem ødelegger treet, (så gjengene blir veldig mange på liten flate ja)....
Men hva faen, har du sånne betongskrue til med rett hode til, så er det så klart et hett alternativ..
Men hva faen, har du sånne betongskrue til med rett hode til, så er det så klart et hett alternativ..
Ok, jeg vet ikke hva jeg skal tipse om når det gjelder å dra i hylsene. Trykk hardt og kjør sakte i begynnelsen tror jeg, har aldri tenkt så mye over hvordan jeg gjør det siden det alltid har fungert smidig.