51.837 lest ·
15 svar
52k lest
15 svar
Kutte lecablokker pent og enkelt?
Side 1 av 2
Kjøp billigste tigersagen og et sånt her blad. https://www.bauhaus.se/tigersagbl-s...MI1NSt7ou_2AIVDzwbCh3MxgrDEAQYASABEgJiR_D_BwE
En håndsag på loppis for 10,- eller nærmeste Jula, Biltema..... Max 50,- for en sag, den holder fint for å dele to lecablokk, dele ikke kløyve.jarlh skrev:
Det går helt utmerket med vanlig håndsag, den biter bra gjennom første blokken, ganske sløv men fungerer på minst ti blokker, tar bare lengre tid.
Mvh P-A
Trekonstruksjonsbygger
· Gävleborgs
· 2 434 innlegg
Har du ingen rundkjøring? Kjøp en billig kapskive for Stein så går det fint
Jeg pleier å bruke et løst øksehode og en hammer. Man holder øksehodet mot blokken og banker på det med hammeren. På den måten lager man en anvisning rundt. Deretter slår man hardere slik at blokken sprekker. Ikke like slitsomt som med fogsvans og verktøyene blir ikke utslitt bortom redning etter to snitt.
Det er nok det enkleste forslaget hittil, spørsmålet er hvor bra snitt ts vil ha, ellers så er det +1 på deg fra meg, hei, hei...A Avemo skrev:Jeg pleier å bruke et løst øksehode og en hammer. Man holder øksehodet mot blokken og slår på det med hammeren. På den måten lager man en anvisning rundt omkring. Deretter slår man hardere slik at blokken sprekker. Ikke like slitsomt som med buesag, og verktøyene blir ikke utslitt utover redning etter to snitt.
Hmm, kanskje på tide at jeg skal legge meg.
/P-A
Jeg kjøpte lecablokkene 4 jan 2018, og startet også tråden for at jeg lurte på hvordan jeg skulle kappe lecablokkene pent, enkelt og billig.A Alko skrev:
Dagen etter tok jeg kontakt med slektningen min og spurte om jeg kunne komme forbi betongfabrikken og få det fikset. Han svarte ja, og jeg skrev da innlegget om at jeg skulle til betongindustrien, for at ingen skulle trenge å engasjere seg mer i tråden.
Betongfabrikken var stor, mørk og ganske skitten. Å kappe lecablokk pent var ikke noe problem for en proff med proffutstyr. Dessuten var dette både gratis og enkelt for meg.
Deretter spraymalte jeg lecablokkene og kledde dem i gumminett (sklisikring). Beste og billigste høyttalerstativene.