1.619 lest ·
6 svar
2k lest
6 svar
kan man sette ny fasade på den gamle - slippe å skrape
jeg har en friggeboda som må skrapes og males om - den har liggende bordplanker, og jeg vurderer å i stedet sette nye bordplanker stående uten å fjerne de gamle.
jeg tenkte bare å sette en liten liggende lekt (hvor stor?) for ventilasjon og deretter spikre opp nye bordplanker.
er dette en dårlig idé på grunn av noe jeg ikke tenker på?
jeg tenkte bare å sette en liten liggende lekt (hvor stor?) for ventilasjon og deretter spikre opp nye bordplanker.
er dette en dårlig idé på grunn av noe jeg ikke tenker på?
jeg var ute og kikket, og på noen bord har maling forsvunnet fra ca 1 kvadratcentimeter, og det er som et gult pulver ytterst på bordet - ingen hull, bare et overflatelag av gult pulver
lurer på hva det kan være.
er i tvil om jeg bare skal male om eller sette opp stående bord
lurer på hva det kan være.
er i tvil om jeg bare skal male om eller sette opp stående bord
Trolig en oksidert farge. Vask med malersoda og kraftigere børste. La det tørke og undersøk en gang til.
Vil du ha ny fasade er det ingen problem. Sørg for at du har en luftspalte på 15-20mm vertikalt. Kan luften sirkulere skjer ingenting. Vil du dessuten slipe mus, kan du spikre på hullbånd nedenfra. Ingen gnagere klarer dette.
Lykke til.
p.s. om du beslutter å male om, vær nøye med fargevalget! Man kan ikke blande farger hvordan som helst.
Vil du ha ny fasade er det ingen problem. Sørg for at du har en luftspalte på 15-20mm vertikalt. Kan luften sirkulere skjer ingenting. Vil du dessuten slipe mus, kan du spikre på hullbånd nedenfra. Ingen gnagere klarer dette.
Lykke til.
p.s. om du beslutter å male om, vær nøye med fargevalget! Man kan ikke blande farger hvordan som helst.
Klikk her for å svare