Holder på å renovere i andre etasje og har en liten liten toalett som jeg kommer til å flytte til et større rom. Og da vil jeg få et lite lite rom til overs og tenkte at det hadde jo vært kjempebra å ha som et teknikkrom og sette inn sikringsskapet der og også ting til nettverk. Og så vurderer vi å legge gulvvarme i andre etasje og det hadde jo vært perfekt å ha de koblingene og shunt og det som trengs, og også vannrørene nedenfra som skal til det nye badet tenkte jeg å dra gjennom dette rommet. Så mitt spørsmål er om det er hensiktsmessig å gjøre slik?

S
Det er ikke noe problem å gjøre som du har tenkt, dvs. å ha både strøm og vann i samme rom.

sawsaw skrev:
Det er ingen problem å gjøre som du tenker, dvs. å ha både strøm og vann i samme rom.
ohh det høres jo bra ut :)

RobertC skrev:
Holder på å renovere i overetasjen og har en liten liten toalett som jeg kommer til å flytte til et større rom. Og da kommer jeg jo til å få et lite lite rom til overs og tenkte at det hadde jo vært kjempebra å ha til et teknikkrom og sette inn elskapet der og også ting til nettverk. og så funderer vi på å legge gulvvarme i overetasjen og det hadde jo vært perfekt å ha de koblingene og shunt og det som trengs og også vannrørene nedenfra som skal til det nye badet, tenkte jeg å dra gjennom dette rommet. Så mitt spørsmål er, er det hensiktsmessig å gjøre det slik?
Det er ingen problemer rent lovlig.
Du bør kanskje bygge sånn at ikke elskapet sitter f.eks. under vannkoblinger og lignende dog :)

I normaltilfeller skal jo dog ledninger ikke lekke, men om man skal reparere så kanskje det drypper eller spruter når man åpner dem, så fra et praktisk synspunkt kan det være bra om du deler det litt opp med en skjerm/mellomvegg eller bare god avstand mellom ?

/K

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.