Vi har en fint gammelt torp på tomten som vi vurderer å renovere for å kunne leie ut som årlig bolig. Den er allerede vinterisolert, men mangler kjøkken/bad/toalett. Kan man bygge ut det i denne "puss-delen" av huset? Hva kalles for øvrig denne typen rom, og hvorfor har huset et sånt?

Jeg bare lurer på om det ville være dårlig rent fuktmessig å sette tettesjikt innvendig i hele rommet, sette opp noen våtromstapet med våtromsbelegg på gulv. Det ville være et morsomt prosjekt for meg å lære hvordan renovere bad. Foreløpig kan jeg ikke et fnugg om det hele, men jeg hadde nok mest lyst til å vite om det er en dårlig idé for husets beste!

Et gammelt torp med et lite vindu, mye fukt på glasset. Nederst står en hylle med rengjøringsmidler og verktøy. Trepanel og grov veggstruktur. Verksted med verktøy på en vegg, inkludert sag med oransje håndtak, spiker, filer, beskyttelsesmaske, og små treklosser på en benk ved siden av. Et betonggulv med verktøy og en tørkestativ, omgitt av høstblader. Det ser ut som en del av et eldre bygg. Innendørs hjørne av et gammelt hus, med en grønn dør åpen mot en hage med snø. Viser en hylle med utstyr, hvite vegger og litt utendørs natur. En nærbilde av en åpning i en vegg, med isolasjonsmateriale og netting synlig inne i hulrommet. Veggen har en slitt overflate. Murvegg med rød trepanel og stige ved siden. Snødekt bakke i forgrunnen, og ventil på veggen. Torpet står på en grunnmur av stein med synlige sprekker og slitasje. Det er vekst av mose og noen snøflekker i forgrunnen. Gammelt rød-hvitt torp med en gul pusset del, gjennom vinterhage ligger snøen rundt. Grønn dør og hvite vinduer vises, omgitt av skog.

• Liker
Annananna
  • Laddar…
Alt går. Begynn å sjekke om det trengs byggetillatelse.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.