Som dere ser på bildene så er mine slipers ikke så vakre. Å fjerne dem ser ut til å være et kjempeprosjekt, men hva tror dere om å bygge dem inn med trykkimpregnert treverk? Jeg tenkte først å kle dem inn med fiberduk (kanskje unødvendig?) og deretter skru på stående trykkimpregnerte bord på siden og kanskje ha liggende trykte bord øverst.
Noen slipers er litt halvråtne foran, men de ligger stødig og heller ikke.

Det burde vel fungere? :cool:

• Slitte jernbanesviller i en hageinnredning med en hageslangeholder foran, omgitt av plen og blomster.
  • Gamle, slitte slipers brukt som støttemur ved tretrapp, delvis omgitt av steiner.
  • Svartmalte slipers ved en hageslangeholder og trapper, med planter i nærheten. Plan for å dekke dem med trykkimpregnert tre diskuteres.
Så hadde jeg også gjort. De ser jo ut til å være bærevegg for gangen. Tar du bort dem må du i stedet støpe en mur, og du må gjøre om gangen. Din konstruksjon holder sikkert i 10 år iallfall.
/CC

Hvilket kjempearbeid å kle inn alle disse vinklene og krokene og få det "tett".
Hvordan sitter svillene fast, hva holder dem på plass?

Kanskje lysegrønn farge kan få det til å se ut som trykkimpregnert treverk.

Protte

De er spikret i hverandre med lange spiker.

Siden det var en stund siden jeg stilte spørsmålet, har jeg allerede påbegynt arbeidet. Jeg har imidlertid fjernet de to øverste svillene og erstattet dem med nye og også kuttet alle svillene helt foran.
Før jeg kler dem inn med fiberduk og trykkimpregnert, skal jeg olje dem inn med svilleolje.

Jeg kan vedlegge bilder når arbeidet er ferdig. :)

Hva inneholder slipersolje?

Protte

Det inneholder blant annet treolje og tretjære.

Høres bra ut at det er kreosot- og arsenikkfritt.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.