Hei,

Har en betongtrapp som har blitt i bedrøvelig tilstand, antagelig på grunn av at vi har saltet ganske mye på den i vinterhalvåret (noe vi nå har lært oss at vi ikke skal gjøre).

Forrige helg fjernet jeg de store blokkene som lå øverst og renset bort all løs sand, og deretter brukte jeg høytrykkspyleren for å få bort det meste av det som var løst.
En betongtrapp med synlige skader, manglende trinn, og rekkverk, ved siden av en vegg med gule murstein. Trappen hviler på en treplatting.

Betongtrapp i dårlig tilstand med skader på trinnene, omgitt av jernrekkverk og forsømt uteareal. Viser forberedelser for reparasjon eller riving.
Spørsmålet er nå, kan den reddes? Planen er å bygge en form rundt den og støpe opp trinnene og deretter legge på steinplatene igjen. Er det realistisk og holdbart, eller er trappen forbi enhver redning og bør rives? Hvis jeg river den, kommer jeg antagelig til å bygge en tretrapp i stedet.

Noen råd?

Mvh
Steffo
 
Støp du på!
Prøv å finne noe "tät"-middel å blande i betongen slik at det ikke kan komme inn vann.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.