Jeg har i dag en 45×70 reglet vegg på badet mitt, jeg må regelere den ut til 45×95 for å få plass til et fordelerlokk. Veggen består av stålregler og tanken min er å sette en 45×95 i tre ved siden av stålreglene for å regelere ut veggen og feste dem i de eksisterende stålreglene. Da trenger jeg en "L" profil i gulv og tak som skyves under/imot den nye regelen for å skape en ny tak/gulvregel, spørsmålet er om det finnes ferdige L-profiler å kjøpe og hva de i så fall kalles i byggbransjen?

Er det noen som har en annen idé?

Jeg kan/vil ikke rive den eksisterende veggen rett igjennom siden motsatt side av badet er en del av gangen og der sitter trappen til overetasjen.

Kan du ikke bare laska på en 45x45 på dine eksisterende 70 reglar? Alternativt noe tynnere lekt. Finnes de som er 25x50

Edit: så nå at de eksisterende var metallreglar. Aldri jobbet med sånne før så vet ikke om mitt forslag funker.

Det kunne gått med noe tynnere, men å legge på en 45×45 tar for mye av rommet, et ganske lite bad der all plass er til behov.

G ekaa88 skrev:
Det skulle kunne gå med noe tynnere men å slenge på en 45×45 tar for mye av plassen, et ganske lite bad der alt rom er til behov.
Se på type lekter 25x50.

Claes Sörmland
Vanlig glespanel 28 mm?

Jeg takker ydmykt for alle svar!

Viste seg nå at kun hjørnet der avluftningen går i dag var stender med metallstendere, resten var tre så det løste seg smidig.

Blir å kappe noen 45×45 stendere til 25×45 og lime samt skru på. Hadde en hel del liggende fra et tidligere bygg.

Takk til samtlige for deres idéer.

G ekaa88 skrev:
ett rätt litet badrum där allt utrymme är till behov
Om det bare er fordelingsskapet som trenger den større dybden, hvorfor da bygge ut hele veggen i det lille rommet?
G ekaa88 skrev:
motsatt side av badet er en del av gangen og der sitter trappen til overetasjen
Om fordelingsskapets plassering passer med trappens plassering, kanskje det kunne være mulig å i stedet bygge ut på den andre siden av veggen under trappen?

Jeg forstår hvordan du tenker, men den veggen er både tapetsert og i orden. Hun som bestemmer vil ikke tapetsere om igjen. Hadde jeg levd alene, så hadde den veggen også blitt revet, men men....

De meninger som fremføres av mannen i huset deles ikke nødvendigvis av sjefen.

Prutte

• Liker
Gårdsboende
  • Laddar…
G ekaa88 skrev:
Jeg forstår hvordan du tenker men den veggen er både tapetsert og i orden.
Forstår.
Jeg tenkte at det kanskje kunne ha vært et lite "usynlig" hjørne rett under trappens begynnelse.
Men hva sier du da om bare å bygge ut der fordeler skal sitte?

Fordeleren skal sitte akkurat der, hun vil fortsatt kunne plassere ting mot en glatt vegg, noen ganger er livet hardt mot meg.
Trapp under hvit trapp med tre veggpanel, blå IKEA-pose og hvit skjenk, antatt for installasjon av fordelingsboks.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.