Jeg har i dag en 45×70 reglet vegg på badet mitt, jeg må regelere den ut til 45×95 for å få plass til et fordelerlokk. Veggen består av stålregler og tanken min er å sette en 45×95 i tre ved siden av stålreglene for å regelere ut veggen og feste dem i de eksisterende stålreglene. Da trenger jeg en "L" profil i gulv og tak som skyves under/imot den nye regelen for å skape en ny tak/gulvregel, spørsmålet er om det finnes ferdige L-profiler å kjøpe og hva de i så fall kalles i byggbransjen?
Er det noen som har en annen idé?
Jeg kan/vil ikke rive den eksisterende veggen rett igjennom siden motsatt side av badet er en del av gangen og der sitter trappen til overetasjen.
ett rätt litet badrum där allt utrymme är till behov
Om det bare er fordelingsskapet som trenger den større dybden, hvorfor da bygge ut hele veggen i det lille rommet?
Gekaa88 skrev:
motsatt side av badet er en del av gangen og der sitter trappen til overetasjen
Om fordelingsskapets plassering passer med trappens plassering, kanskje det kunne være mulig å i stedet bygge ut på den andre siden av veggen under trappen?
Jeg forstår hvordan du tenker, men den veggen er både tapetsert og i orden. Hun som bestemmer vil ikke tapetsere om igjen. Hadde jeg levd alene, så hadde den veggen også blitt revet, men men....
Jeg forstår hvordan du tenker men den veggen er både tapetsert og i orden.
Forstår.
Jeg tenkte at det kanskje kunne ha vært et lite "usynlig" hjørne rett under trappens begynnelse.
Men hva sier du da om bare å bygge ut der fordeler skal sitte?