Hei Pro's,
Jeg har for første gang prøvd meg på å støpe en benkeplate i betong som jeg tenkte ha til en kjøkkenøy.
Har nå støpt den ved å bygge ramme med lekter på en forskalingsplate og fylt med 4 sekker finbetong og armering i midtsjiktet. Jeg blandet maksimalt med vann (3L vann/25kg sekk) og vispet godt (ca 15 min og lot stå og vispet så 5 min igjen)
Rett etter støpingen rakte jeg over den øverste overflaten som jo blir undersiden av benkeplaten samt slo undersiden med en gummihammer i ca 30 min.
Nå når jeg tok løs platen er det en masse hull i overflaten så jeg ble så jækla skuffet over det det ble så dårlig.
Hva sparkler man best opp dette med før jeg våtsliper og impregnerer den?
Jeg har for første gang prøvd meg på å støpe en benkeplate i betong som jeg tenkte ha til en kjøkkenøy.
Har nå støpt den ved å bygge ramme med lekter på en forskalingsplate og fylt med 4 sekker finbetong og armering i midtsjiktet. Jeg blandet maksimalt med vann (3L vann/25kg sekk) og vispet godt (ca 15 min og lot stå og vispet så 5 min igjen)
Rett etter støpingen rakte jeg over den øverste overflaten som jo blir undersiden av benkeplaten samt slo undersiden med en gummihammer i ca 30 min.
Nå når jeg tok løs platen er det en masse hull i overflaten så jeg ble så jækla skuffet over det det ble så dårlig.
Hva sparkler man best opp dette med før jeg våtsliper og impregnerer den?
Banke med hammer er ikke nok - det oppdaget jeg på den "harde måten". En slagborremaskin med stålstang som kan brukes som betongvibrator er nok bedre. Vår plate brukes til et hagebord så litt grov overflate med små "luftboblehull" gjør ikke så mye. Jeg jevnet dog ut overflaten ved hjelp av en diamant-slipeskive i vinkelsliperen. Kanskje det går an å bruke flytsparkel for gulv til å fylle hullene, men det blir nok ikke like slitesterkt som den omkringliggende betongen...
Løsningen staves ekspanderbetong. Altså ikke løsningen på din allerede støpte plate men på neste.
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Hvordan gjør jeg best ved ujevne innvendige vegger i kjøkkenet, legge ut lekter?
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi -
Lägg parkett - utjämna ojämnheter utan att flytspackla?
Golv -
Bästa metod att jämna ut spångolv med hål / ojämnheter
Golv -
Jämna ut ojämnt undergolv
Golv -
Ojämn flytspackling, jämna ut
Golv