Vet ikke helt hvor dette passer, men jeg har håndverkere her som blant annet har etterisolert samt satt ny panel.
Nå merket jeg i dag at de ikke har dratt kanalen for paxviften helt ut, men i stedet tettet den med isolasjon samt panel på det. Så all fuktig luft som har kommet fra badet har blitt skutt rett inn i den nye isolasjonen og panelet.
Den gamle isolasjonen sitter fortsatt på veggen, og på den er det bygget en luftspalte og så isolasjon, og så panelet.
Det har stått slik i ca 4 måneder.
Hva gjør man? Må man åpne veggen og sjekke, eller tørker det ut?
Nå merket jeg i dag at de ikke har dratt kanalen for paxviften helt ut, men i stedet tettet den med isolasjon samt panel på det. Så all fuktig luft som har kommet fra badet har blitt skutt rett inn i den nye isolasjonen og panelet.
Den gamle isolasjonen sitter fortsatt på veggen, og på den er det bygget en luftspalte og så isolasjon, og så panelet.
Det har stått slik i ca 4 måneder.
Hva gjør man? Må man åpne veggen og sjekke, eller tørker det ut?
men hva er det for noen klåpare...
Først og fremst må du jo lage hull for utløpet, hvis du skal fortsette å bruke viften.
Så tror jeg absolutt at du trenger å åpne opp og tørke ut. Har det blåst fuktig luft rett inn i isolasjonen så vil nok en hel del av den være igjen der dessverre.
Men jeg synes at du skal ta dette med håndverkeren — om ikke annet for å kreve erstatning.
Først og fremst må du jo lage hull for utløpet, hvis du skal fortsette å bruke viften.
Så tror jeg absolutt at du trenger å åpne opp og tørke ut. Har det blåst fuktig luft rett inn i isolasjonen så vil nok en hel del av den være igjen der dessverre.
Men jeg synes at du skal ta dette med håndverkeren — om ikke annet for å kreve erstatning.
Ja det var ren flaks at jeg oppdaget det. Nå når det har blitt kaldt så man tydelig utenfra at det var noe rart
De skal komme i dag på morgenen og se.
Da kommer de trolig til å sage opp for utløpet.
Følelsen jeg har er at vi må ta hit ocab eller oktopal som kan gjøre en vurdering av fukten i veggen samt tiltakene som trengs. Forhåpentligvis går det an å tørke uten å måtte åpne alt, det ville vært ødeleggende.
Heldigvis er ikke entreprisen avsluttet ennå, så jeg har litt å trykke på.
De skal komme i dag på morgenen og se.
Da kommer de trolig til å sage opp for utløpet.
Følelsen jeg har er at vi må ta hit ocab eller oktopal som kan gjøre en vurdering av fukten i veggen samt tiltakene som trengs. Forhåpentligvis går det an å tørke uten å måtte åpne alt, det ville vært ødeleggende.
Heldigvis er ikke entreprisen avsluttet ennå, så jeg har litt å trykke på.
Høres bra ut å ta inn en utenforstående vurderer — helt riktig!
Klikk her for å svare
