Ja, det evige spørsmålet i dette forumet. Blir ikke klok hvor mye jeg enn leser om det. Vi har kjøpt et hus fra -23 og skal nå ta fatt på å gjøre toalettet større. Vi vil ta en stor del av et annet rom som en gang var et kjøkken. En hel vegg er mot yttervegg. Hvordan gjør vi nå når vi skal isolere?
Og i det gamle kjøkkenet som nå blir en del av badet, satt det en ventilasjonsluke til det gamle spiskammerset. Hvordan setter jeg igjen denne på beste måte? Hva fyller jeg med for å unngå fukt? Det er en trebygning som på 60-tallet ble pusset.
Og i det gamle kjøkkenet som nå blir en del av badet, satt det en ventilasjonsluke til det gamle spiskammerset. Hvordan setter jeg igjen denne på beste måte? Hva fyller jeg med for å unngå fukt? Det er en trebygning som på 60-tallet ble pusset.
Du reglar opp ytterveggen med 30 cc, isolerer og deretter plast (fuktsperre)
etterpå setter du en 15 mm plyfa og så gips, her bruker du med forskjøvne skjøter,
sånn har du en stødig vegg, som du kan flislegge og skru i som du vil..
og innerveggene gjør du likt, men ingen plast på disse..
ventilen tetter du med vanlig isolasjon og på innsiden setter du
plast som du taper fast ordentlig, og gips..
Eti..
etterpå setter du en 15 mm plyfa og så gips, her bruker du med forskjøvne skjøter,
sånn har du en stødig vegg, som du kan flislegge og skru i som du vil..
ventilen tetter du med vanlig isolasjon og på innsiden setter du
plast som du taper fast ordentlig, og gips..
Eti..
Supert! Det var mest dampsperren jeg var usikker på! Takk for hjelpen!etiol skrev:Du reglar opp ytterveggen med 30 cc, isolerer og deretter plast (dampsperre)
etterpå setter du en 15 mm kryssfiner og så gips, her bruker du forskjøvne skjøter,
da har du en solid vegg som du kan flislegge og skru i som du vil..
ventilen tetter du med vanlig isolering og på innsiden setter du
plast som du teiper fast ordentlig og gips..
Eti..
Nope, da blir det doble tettesjikt og det er ikke å anbefale. Hvorvidt man skal plastre et hus fra den tiden i det hele tatt er det veldig delte meninger om, man må nok lese litt og så komme fram til en egen beslutning.Tor H skrev:
Klikk her for å svare