Vi har et trehus fra -64 senere tilbygget -86 i liggende trepanel. Det blir litt som en "sommerhytte" og nå har vi bestemt oss for å fjerne trepanelet og sette Sto med hvit puss.
Vi har snakket med alt fra snekkere, fasadefolk, byggevareforhandlere og overalt får vi ulike svar på isoleringen og luftspalter. Jeg er desperat da jeg begynner om tre uker.
Huset består innvendig av gips, 60 stendere, isolasjon, plast, asfa-plate, små lekter samt fjellpanel. Jeg tenkte selv å fjerne fjellpanelet og de små lektene og så la en snekker sette på ekstra isolasjon (gips) for deretter å la et fasadefirma sette Sto og male.
Mitt spørsmål er da - kan vi beholde asfa-platen og sette ekstra isolasjon direkte på den eller skal vi ha de små lektene igjen som en luftspalte, eller må vi fjerne asfa-platen for å unngå fuktproblemer. Jeg tror det finnes like mange mennesker i Helsingborg som svar jeg har fått og vender meg derfor til de høyst kompetente kameratene jeg har fått i dette forumet.
Takknemlig for svar