Jeg må bytte ut gulvet i første etasje i fritidsboligen min, og da kommer jeg til spørsmålet om og hvordan man skal isolere der. I dag ligger det litt ekstra treplanker som isolering, men de er dårlige så jeg må uansett gjøre om det.
Hvordan skal man tenke her? Kan man legge vanlig glassullisolering? Skal man plastre? Eller er det bedre med cellulosaisolering kanskje?
Hvordan skal man tenke her? Kan man legge vanlig glassullisolering? Skal man plastre? Eller er det bedre med cellulosaisolering kanskje?
Gjør-det-selv-bygger
· Stockholm
· 8 592 innlegg
Er det en kjeller/uisolert betongplate, bør du nok sørge for at inget organisk materiale kommer i kontakt med det - for å sikre mot fuktproblemer.E erik211 skrev:Jeg må bytte ut gulvet i første etasje i min fritidsbolig, og da kommer jeg til spørsmålet om om og hvordan man skal isolere der. I dag ligger det noen ekstra treplanker som isolasjon, men de er dårlige så jeg trenger uansett å gjøre noe med det.
Hvordan skal man tenke her? Kan man legge vanlig glassfiberisolasjon? Skal man bruke plast? Eller er det bedre med celluloseisolasjon kanskje?
Kanskje det fungerer med EPS eller lignende og flytende gulv på det? Eller et nivåsystem eller lignende.
Plast i gulv på en fritidsbolig ville jeg ha droppet, føles som mer risiko for at det låser inne fukt enn at man ville presse ut noen mengder den veien..
Klikk her for å svare