Skal isolere kaldgarasje. Trenger ikke å sette opp ting på veggene. Skal være billig. Men lurer likevel på om vi mister isolerende effekt av å ikke sette opp OSB eller kommer isolasjon 100% fra isolasjonen?

surris
H Ha Ha ha skrev:
Skal isolere kaldgarasje. Trenger ikke sette opp ting på veggene. Skal være billig. Men lurer likevel på om vi mister isolerende effekt av å ikke sette opp OSB eller kommer isolasjon 100% fra isolasjonen?
Alle materialer isolerer men forskjellig godt. En OSB plate har ingen betydning i det store og hele om du skal isolere en stendervegg.

Skal du ha varme i "kaldgarasjen"?

• Liker
klaskarlsson
  • Laddar…
surris surris skrev:
Alle materialer isolerer, men ikke like godt. En OSB-plate har ingen betydning i det store hele hvis du skal isolere en stendervegg.

Skal du ha varme i "kaldgarasjen"?
Varme, hvordan da?

surris
H Ha Ha ha skrev:
Varme, hvorfor?
Ja hva vil du oppnå med å isolere?

• Liker
Putte G... og 1 annen
  • Laddar…
surris surris skrev:
Ja hva vil du oppnå med å isolere?
Tenkte om varmen spiller noen rolle for OSB?

surris
H Ha Ha ha skrev:
Tenkte om varmen spiller en rolle for OSB?
Ja altså om du ikke har noen varme så blir det jo ikke varmere bare fordi det isoleres. Det kan snarere bli kaldere visse perioder på året og fuktigere om det ikke finnes bra ventilasjon.

surris surris skrev:
Ja altså om du ikke har noe varme så blir det jo ikke varmere bare fordi det isoleres. Det kan snarere bli kaldere visse perioder på året og fuktigere om det ikke finnes bra ventilasjon.
Kan det bli fuktigere og kaldere MED OSB visse perioder om vi har varme? :) Forstod ikke siste setningen.

surris
H Ha Ha ha skrev:
Kan det bli fuktigere og kaldere MED OSB i visse perioder om vi har varme? :) Forstod ikke siste setningen.
Nei, om dere har varme på spiller det ingen rolle om dere har OSB eller ikke.

• Liker
Nissens og 2 andre
  • Laddar…
Viktor.J Viktor.J skrev:
[lenke]

H Ha Ha ha skrev:
?
1: klikk på lenken
2: les
3: bli klokere

• Liker
Dowser4711 og 1 annen
  • Laddar…
Viktor.J Viktor.J skrev:
1: klikk på linken
2: les
3: bli klokere
Eller så svarer du på tråden?

H Ha Ha ha skrev:
Eller så svarer du på tråden?
Din holdning gjør at det føles uverdig, jeg ga deg en bra lenke som du ikke klarte å finne selv. Jeg har allerede hjulpet deg.

Lykke til!

• Liker
  • Haha
Ruffeboy og 12 andre
  • Laddar…
H Ha Ha ha skrev:
Skal isolere kaldgarasje. Trenger ikke å sette opp ting på veggene. Skal være billig. Men lurer likevel på om vi mister isolerende effekt av å ikke sette opp OSB eller kommer isolering 100% fra isoleringen?
Ikke til 100% men kanskje 99%
Tre/OSB har mye dårligere lambda enn f.eks. glassull. Så 12mm tre gir ikke mye isolerende effekt.
Derimot stiver OSB, og det er også bra når man skal skru opp ting på veggen.

• Liker
Ha Ha ha
  • Laddar…
Viktor.J Viktor.J skrev:
Din attityd gjør at det føles bortkastet, jeg ga deg en bra lenke som du ikke klarte å finne selv. Jeg har allerede hjulpet deg.

Lykke til!
Med den logikken kan du henvise alle spørsmål til en søkemotor.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.