Hei forum!
Sitter med forprosjektering av min kjeller, skal bli boareal, bad og lagring.
Ser på isodräne forskjellige fremgangsmåter og min interesse falt på deres lavbyggende løsning.
- avrettingslag
- 200mm isodrän
- aldringsbestandig plast
- gulvspon/ sporplate med gulvvarme
- laminat/ tregulv
Surfet rundt på nettet uten å finne mye informasjon om meninger og erfaringer.
Noen som har prøvd og vil fortelle mer?
Vennlig hilsen!!
Sitter med forprosjektering av min kjeller, skal bli boareal, bad og lagring.
Ser på isodräne forskjellige fremgangsmåter og min interesse falt på deres lavbyggende løsning.
- avrettingslag
- 200mm isodrän
- aldringsbestandig plast
- gulvspon/ sporplate med gulvvarme
- laminat/ tregulv
Surfet rundt på nettet uten å finne mye informasjon om meninger og erfaringer.
Noen som har prøvd og vil fortelle mer?
Vennlig hilsen!!
ullet
Hobbyelektriker
· Västerbotten
· 588 innlegg
ullet
Hobbyelektriker
- Västerbotten
- 588 innlegg
Vi brukte Isodrän når vi gjorde i stand vår kjeller. Dog valgte vi å fjerne alle organiske materialer så på et tynt avrettingslag og Isodrän-plater støpte vi et betonggulv med vannbåren gulvvarme som deretter fikk fliser på seg.
Romene i kjelleren brukes i dag som tv-rom, vaskerom (kun tettsjikt rundt sluk) og baderom (diffusjonsåpent tettsjikt).
Huset ble bygd i 1936, så det finnes ingen kapillærbrytende sjikt utvendig for øvrig.
Har ikke opplevd noen problemer med den løsningen uten har gitt et godt miljø i kjelleren.
Romene i kjelleren brukes i dag som tv-rom, vaskerom (kun tettsjikt rundt sluk) og baderom (diffusjonsåpent tettsjikt).
Huset ble bygd i 1936, så det finnes ingen kapillærbrytende sjikt utvendig for øvrig.
Har ikke opplevd noen problemer med den løsningen uten har gitt et godt miljø i kjelleren.
Har du rukket å gå videre med å bygge på denne måten? Jeg er litt nysgjerrig på det jeg også. Muligens ser jeg en problematikk ved eventuelle stopp i avløp i tilstøtende våtrom. Det ville jo på den annen side ikke være særlig morsomt uansett.
Snakket direkte med isodrän?
Snakket direkte med isodrän?
Klikk her for å svare