2.823 lest ·
2 svar
3k lest
2 svar
Innvendige vegger og innvendig tak i garasje, samt male gulv.
Får snart nye huset med stooort garasje
som er ferdigisolert + plast og lekter. For meg gjenstår strøm, belysning, innervegger og innertak. Gips i taket så klart(?) men veggene? Bruker man gips der også? Innbiller meg at jeg kommer til å dra en spett eller en spade rett gjennom veggen det første jeg gjør, samt at det blir vanskelig å henge opp ting, men jeg tenker kanskje feil? Er det lov mtp brannrisiko å sette sponplater i stedet? Fordeler eller ulemper?
Betonggulvet - vaske nøye og så male med epoksy?
Ulempen med spon er at det er dyrt. Hadde man gjort det bare for funksjon så hadde jo type forskalingsfiner vært best.Björn Saete skrev:
Får snart nye huset med stooort garasjesom er ferdigisolert + plast og lekter. For meg gjenstår el, belysning, innvendige vegger og himling. Gips i taket såklart(?) men veggene? Kjører man gips der også? Innbiller meg at jeg kommer til å dra en spett eller en spade rett gjennom veggen det første jeg gjør, samt at det blir vanskelig å henge opp ting, men jeg tenker kanskje feil? Er det lov mtp brannrisiko å sette sponplater i stedet? Fordeler eller ulemper?
Betonggulvet - vaske nøye og deretter male med epoxy?
Hvor nært huset eller annen bygning ligger garasjen?Björn Saete skrev:
Får snart nye huset med stooort garagesom er ferdigisolert + plast og lekter. For meg gjenstår strøm, belysning, innvendige vegger og himling. Gips i taket så klart(?) men veggene? Kjører man gips der også? Innbiller meg at jeg kommer til å dra en spett eller en spade rett gjennom veggen det første jeg gjør, samt at det blir vanskelig å henge opp ting, men jeg kanskje tenker feil? Er det lov mtp brannrisiko å sette sponplater i stedet? Fordeler eller ulemper?
Her fantes det litt forklart:
https://www.mellbygarage.se/sv/blogg/information/brandskydd-for-garage/
Mange setter OSB bak gipsplaten, da kan man uten problem skru opp ting på veggene. Det funker så klart med spon, kryssfiner eller rupanel bak også.
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Hissbar hylla innertak garage?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Hur ska vi ta hand om mögel på garageinnertaket
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Hur konstruera innertak på detta varmgarage? öppet till nock
Tak & Vind -
Heve innertaket i garasjen!
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi -
Material i innerväggar och innertak i garage