Får snart nye huset med stooort garasje :) som er ferdigisolert + plast og lekter. For meg gjenstår strøm, belysning, innervegger og innertak. Gips i taket så klart(?) men veggene? Bruker man gips der også? Innbiller meg at jeg kommer til å dra en spett eller en spade rett gjennom veggen det første jeg gjør, samt at det blir vanskelig å henge opp ting, men jeg tenker kanskje feil? Er det lov mtp brannrisiko å sette sponplater i stedet? Fordeler eller ulemper?

Betonggulvet - vaske nøye og så male med epoksy?

• Et godt isolert garasjerom med plastkledde takbjelker, trehyller med oppbevaringsbokser, et arbeidsbord og en luftkondisjonering.
Björn Saete Björn Saete skrev:
Får snart nye huset med stooort garasje :) som er ferdigisolert + plast og lekter. For meg gjenstår el, belysning, innvendige vegger og himling. Gips i taket såklart(?) men veggene? Kjører man gips der også? Innbiller meg at jeg kommer til å dra en spett eller en spade rett gjennom veggen det første jeg gjør, samt at det blir vanskelig å henge opp ting, men jeg tenker kanskje feil? Er det lov mtp brannrisiko å sette sponplater i stedet? Fordeler eller ulemper?

Betonggulvet - vaske nøye og deretter male med epoxy?
Ulempen med spon er at det er dyrt. Hadde man gjort det bare for funksjon så hadde jo type forskalingsfiner vært best.

Björn Saete Björn Saete skrev:
Får snart nye huset med stooort garage :) som er ferdigisolert + plast og lekter. For meg gjenstår strøm, belysning, innvendige vegger og himling. Gips i taket så klart(?) men veggene? Kjører man gips der også? Innbiller meg at jeg kommer til å dra en spett eller en spade rett gjennom veggen det første jeg gjør, samt at det blir vanskelig å henge opp ting, men jeg kanskje tenker feil? Er det lov mtp brannrisiko å sette sponplater i stedet? Fordeler eller ulemper?

Betonggulvet - vaske nøye og så male med epoksy?
Hvor nært huset eller annen bygning ligger garasjen?
Her fantes det litt forklart:
https://www.mellbygarage.se/sv/blogg/information/brandskydd-for-garage/

Mange setter OSB bak gipsplaten, da kan man uten problem skru opp ting på veggene. Det funker så klart med spon, kryssfiner eller rupanel bak også.

• Liker
Kjell.a.e
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.