Tenker at jeg skal heve taket i garasjen for å gi plass til en golfsimulator. Taket i dag er 240 og jeg trengte ca 300 i høyden.
Hvordan skal jeg håndtere takstolene på best mulig måte for å klare heving? Det er takstein på taket i dag uten sponplater! Eksisterende takstoler er av den vanlige varianten!
Takknemlig for tips!
Hvordan skal jeg håndtere takstolene på best mulig måte for å klare heving? Det er takstein på taket i dag uten sponplater! Eksisterende takstoler er av den vanlige varianten!
Takknemlig for tips!
Endre takstolene?
Skrev for en tid siden at jeg vurderte å endre takstolene i garasjen for å løfte taket ca 50 cm. Hensikten er å få plass til en golfstudio!
Jeg har plater på garasjetaket, bor i Blekinge og trenger å endre tre takstoler i garasjen. Vedlagt skisse er tanken! Tenker jeg riktig og vil det fungere er spørsmålet?
Takknemlig for synspunkter!
Skrev for en tid siden at jeg vurderte å endre takstolene i garasjen for å løfte taket ca 50 cm. Hensikten er å få plass til en golfstudio!
Jeg har plater på garasjetaket, bor i Blekinge og trenger å endre tre takstoler i garasjen. Vedlagt skisse er tanken! Tenker jeg riktig og vil det fungere er spørsmålet?
Takknemlig for synspunkter!
Går i akkurat samme tanker for å gjøre plass til en golfsimulator. I mitt tilfelle ville det vært nok å bygge om en av takstolene for å gjøre plass akkurat der jeg skal stå og svinge. Har du fått noen klarhet i om det går an å bygge om på denne måten?
Nei, har faktisk ikke fått noe mer svar rundt dette og har ikke gått videre med ideen! Men tanken finnes fortsatt og jeg tar nok tak i spørsmålet igjen til høsten! Får du noe mer info eller har ideer så hør gjerne fra deg her!BenniH skrev:
Har kontaktet bygningsingeniør som skal få regne på det, men ifølge henne var det helt klart mulig.M MWIJ skrev:
Jeg trenger imidlertid bare å modifisere en takstol og heve underarmen med 50 cm.
Kan komme tilbake når mitt prosjekt er ferdig.
Ja takk, gjerne med en skisse/bilde på din løsning og vil du får du gjerne spørre hva hun tror om å endre 3 takstoler av 8, dvs takstol 2-4, der 1 er gavl og 5 har en bærende vegg under seg!K kadgooser skrev:
Takk på forhånd!
Iom at de tar 1200kr i timen så vil jeg nok ikke betale for dine beregningerM MWIJ skrev:
Men kan dele med meg av skissen de lager for meg.
De fleste konsulenter jeg har vært i kontakt med gjør jo en første litt enklere beregning for å se om ting er gjennomførbare helt gratis før de kommer med et tilbud. Så kontakt litt ingeniører, så får du nok svar på spørsmålene dine.