Hei,
Har et kanskje ikke altfor enkelt spørsmål, men skal bygge et 1 1/2-plans hus med uinnredet overetasje og gjøre det selv bortsett fra el og VVS. Er det noen som kan gi seg på en gjetning om hva det kan koste i materialer? Arealet er 63m2. Hadde tenkt et bad med dusj, 1 stort soverom med walk-in closet, stue, bod/walk-in closet, samt 2 mindre soverom.
Skal uansett bli skikkelig spennende.
Ha det!
Har et kanskje ikke altfor enkelt spørsmål, men skal bygge et 1 1/2-plans hus med uinnredet overetasje og gjøre det selv bortsett fra el og VVS. Er det noen som kan gi seg på en gjetning om hva det kan koste i materialer? Arealet er 63m2. Hadde tenkt et bad med dusj, 1 stort soverom med walk-in closet, stue, bod/walk-in closet, samt 2 mindre soverom.
Skal uansett bli skikkelig spennende.
Ha det!
Hvis man bygger det selv, får man en veldig luksuriøs overetasje for den prisen.Webe skrev:
Holder på med vår overetasje og har badet igjen, regner med å ikke komme over 150 000 :-.
Har hatt hjelp med el og VVS, ellers gjort alt selv.
Arealet er 70 kvm, 2 soverom, allrom, walk-in closet, bad.
Hei og takk for alle innlegg, syntes nok at 250-300000 hørtes voldsomt mye ut... godt å høre at det finnes håp om å klare seg med mye billigere enn det... kjenner dessuten vvs og el folk så det skal nok løse seg billig det også. Kan vel passe på å spørre en ting til da, loftsetasje sier alle at det er unødvendig med vannbåren gulvvarme (har det i første etasje), er det verdt å ha det oppe også, eller har man ingen nytte av det, varme stiger jo som kjent oppover...
Har fått pris på ca 20000:- + sammenkobling på gulvvarme oppe, eller holder det/er det smart å ha elradiatorer i 3 rom oppe?
Jeg sitter i en "nesten" likadan situasjon som deg. Vi bygger Trivselhus snart hvor jeg lar overetasjen på 80kvm være uinnredet men isolert med materialer. Jeg har alt materialet osv men fjernet jobben. Jeg valgte gulvvarme på overetasjen uten å nøle, standard på overetasjen var elradiatorer, skulle vi ha vannbårne radiatorer skulle vi legge til 17.000, og vannbåren gulvvarme 22.000, så det var ikke noe å nøle på.
Kjører du vannbåren gulvvarme så har du jo et fleksibelt system i fremtiden + at du slipper alt som heter radiatorer (fruen kommer bli kjempeglad hehe)
Kjører du vannbåren gulvvarme så har du jo et fleksibelt system i fremtiden + at du slipper alt som heter radiatorer (fruen kommer bli kjempeglad hehe)
Klikk her for å svare