Feil forumdel kanskje, vennligst flytt i så fall.
Uansett, jeg trenger gode bilder eller en veldig utførlig beskrivelse av hvordan jeg raskt bygger et entrétak siden jeg åpenbart ikke har noe å si når det gjelder været...:( Dessuten er det mye både på jobben og hjemme så jeg har ikke tid til å sette meg ned og finne på noe smart når yr.no lover regn og snø den nærmeste tiden.

Forutsetninger; 150 cm bredt, flatt og skråner ned fra huset. Bærende på sidene blir to konsoller eller hva man nå kaller dem, trekanter dere vet. Maks høyde fra forkant til bakkant er ca 30 cm. Bekledning blir nok bare papp, er redd det bygger for mye med lekter og takstein? Har ikke oversikt over hva det blir for vinkel og det finnes jo minimumsgrenser som vel er bra om man følger.

Hva bygger jeg "konsollene" av? Holder det med 2"2 eller må det være kraftigere? Så er det dessuten en morsom liten detalj som jeg har tenkt på femtien ganger når jeg panelte om veggen men likevel glemte; det finnes ingen regel bak... Hvordan fester jeg alt så det sitter?
Håper på svar!

Finnes jo ferdige å kjøpe, men disse er kanskje ikke store nok...

Det finnes det sikkert men jeg tenkte gjøre et forsøk likevel.
Ingen som har noen tegning?

Aha! Akkurat det jeg har lett etter, men ikke funnet! Takk for det!

Ola78
Vær så god, det er gøy om du ikke trenger å tenke mer på hvordan du skal gjøre med skjermtaket. Ditt problem med innfestningen, har du stående panel så ser du jo hvor du har spikret den og da har du en spikrekke der bak. Mål hvor du tenker å ha overkanten og se om du har en spikrekke i nærheten der og mål så hvor du skal skru neste hull. Spikrekken sitter jo spikret på en stender så finner du de blir det stumt bak panelet skruen drar godt.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.