Tenkte å feste et par veggkroker for sykkeloppheng i vår bod. Vurderer imidlertid hvilken type skrue som bør brukes med tanke på at veggen det gjelder er av OSB? Føles ikke som om vanlig treskrue holder for den vekten en sykkel utgjør.
Nå er jeg litt lett forvirret dessverre, det er ikke OSB på akkurat den veggen men en plywood-plate... Antar at det ikke direkte forverrer situasjonen?
Nå er jeg litt lett forvirret dessverre, det er ikke OSB på akkurat den veggen, men en kryssfinerplate... Antar at det ikke direkte forverrer situasjonen?
Dette spørsmålet dukker opp nå og da. OSB+gips er latterlig sterkt og en vanlig treskrue holder for over 260 kg rett ned. Har du ikke gips på overflaten blir den noe svakere, men du kan likevel henge opp hele familiens sykler med en eneste skrue uten problem.
Men du skal vel ha noen slags krok, for bare en skrue funker vel dårlig.
Men for at kroken ikke skal bli som en urpendel så trengs to skruer.
Men for at syklene ikke skal pendle så trengs vel to kroker, vips er vi oppe i 4 skruer.
2 st MTBs. Gjetter at de veier rundt 14-15 kg/st så det kanskje er jeg som bekymrer meg unødvendig.
Men du skal vel ikke henge opp syklene på et par skruer bare?
Det burde være noen slags krok som du skrur opp, og som gjerne kan festes med 2 - 3 skruer, eller?
Kanskje noe slikt her (fra JULA):
Men du skal vel ikke henge opp syklene på et par skruer bare?
Det burde være noen slags krok som du skrur opp, og som gjerne kan festes med 2 - 3 skruer, eller?
Kanskje noe slikt her (fra JULA):
[bild]