Hei
Vi har snart en ferdig overetasje og har sett rundt hos forskjellige trappetilvirkere. Tilbudene har landet mellom 80-110 000:- men så fant jeg Arké (sv.arke.ws) som lager byggesett. Var og så hos en forhandler i dag og må si at den virker helt ok. Det minus som finnes er at rekkverket er av PVC som skal se ut som tre. Men det oppveies av prisen.... mildt sagt... Under 20 000:- for en spiraltrapp med diameter 160 cm.
Noen som har erfaring med denne trappen?
Vi har snart en ferdig overetasje og har sett rundt hos forskjellige trappetilvirkere. Tilbudene har landet mellom 80-110 000:- men så fant jeg Arké (sv.arke.ws) som lager byggesett. Var og så hos en forhandler i dag og må si at den virker helt ok. Det minus som finnes er at rekkverket er av PVC som skal se ut som tre. Men det oppveies av prisen.... mildt sagt... Under 20 000:- for en spiraltrapp med diameter 160 cm.
Noen som har erfaring med denne trappen?
Trapper finnes jo også mye billigere på vanlige byggevarehus.
På byggevarehusene finnes det flere produsenter i prisklassene 15-40kkr og oppover, blant annet Arke.bryggtomten skrev:
Satte inn en 120cm Arke-trapp i vinter og er fornøyd med den. Sentrumstolpen, trinnene og balustradepinnene er helt OK. Rekkverket som du sier er i PVC er ganske OK likevel for det er lett å forme (etter litt grubling på hvordan man skal gjøre det).
Det som ikke ble helt OK er overgangen fra trappens håndløper til balustradrekkverket. Der trengte man å sette inn to stk 90° overganger og det duger ikke å bare lime med det cyanoakrylatlimet som følger med.
I sin helhet er jeg veldig fornøyd og synes at rekkverket er OK da jeg valgte den mørke kirsebær-varianten.
Om du er tvilende til PVC-følelsen så bygg sammen trappen først. Kjøp deretter håndløper i tre ved hjelp av den medfølgende håndløperen som mal.
/A
Hei!
Er det noen som vet hvor i Stockholm man kan se på blant annet Arké trapper? Jeg er i behov av en spiraltrapp mellom etasje 2 og 3 hjemme. Skal dra opp i helgen og vil gjerne se en trapp "live" før jeg eventuelt bestiller en!
Takk!
Er det noen som vet hvor i Stockholm man kan se på blant annet Arké trapper? Jeg er i behov av en spiraltrapp mellom etasje 2 og 3 hjemme. Skal dra opp i helgen og vil gjerne se en trapp "live" før jeg eventuelt bestiller en!
Takk!
Klikk her for å svare