Hva har dere valgt for materiale i veggene?
Akkurat nå har vi et hus bygget i -47, så alle veggene er jo bygd opp med rupanel, noe som er greit når man skal skru opp ting på veggene. Men hvordan er det med nye hus? Setter man opp gips og noe bak?
Har sett litt på å bygge steinhus og da har man jo muligheten til å også få innerveggene i lettbetong - Fordeler / ulemper?
Synes selv det er en stor fordel hvis veggene kan dempe mye lyd.
 
Så har vi også gjort - smidig å få opp og stabil når det er på plass.
 
Hva koster OSB-platen?
 
Beklager et dumt spørsmål men OSB=hva? ???

Plyfa vet jeg hva det er, det samme med sponplate, men OSB vet jeg ikke.
 
Vi har råspont på begge sider av våre innervegger, men jeg har forstått at det ikke er så vanlig i dag.

Sablans stødig blir det, merket virkelig når jeg bygde inn In-wall høyttalerne.
 
Da jeg skulle kjøpe i fjor, innhentet jeg tilbud fra mange forskjellige steder. Jeg tok to paller med OSB, og med den mengden var faktisk Beijerbygg i Haninge billigst. Ganske uventet siden de er dyre som 17 ellers.

Vi valgte mellom OSB og råspont. Råspont kan man jo synes er bra, men OSB går mye raskere og er lettere å sette opp, bygger mindre og er minst like bra å feste i. OSB er litt dyrere dog. Jeg tror vi ville betalt 40-45/kvm for råspont og 50 for OSB. Omtrent. På den annen side blir det mer svinn av råspont, så det kanskje balanserer seg ut. Har man innleid arbeidskraft som skal montere, blir OSB betydelig billigere.
 
Man takker for infon!
Det blir nok OSB
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.