bra måte å bygge innervegg.?

gips, byggplate, 70regel, byggplate, gips

samt at den skal isoleres.

finnes det innerdører som passer til målet som blir i "tykkelse" på innerveggen?? :P
 
Helt OK å bygge så! Akkurat slik ser mine "standardvegger" ut med OSB som byggeplate.

Ja, du kan få dørkarmen av samme bredde:
13 Gips
11 OSB
70 Regel
11 OSB
13 Gips
= 118 mm

Så vi bestilte dette karmmålet fra:
http://www.ekstrands.nu/innedorrar/index.htm

Det går med en smalere karm også, da får du bygge på med en liten smyglist. Det finnes spesielle slike på trelastgården!
 
ByggaNytt skrev:
Det går med en smalere karm også, da får du sala på med en liten smyglist. Det finnes spesielle slike på byggevarehuset!
Spesialkarmer og lister er sikkert dyrere? Jeg bruker standardkarmer og kjøper deretter et par meter høvlet virke. 28mm blir passe. Deretter kløyver jeg denne på midten og vender snittoverflaten innover (skjult under beslaget). Den høvlede listen limes og spikres deretter på karmen, beslaget limes og spikres i listen. Faktisk en enkel måte som gir et godt resultat.

Om ikke bredere karmer er dyrere er det selvfølgelig et bedre alternativ.
 
skal sette inn en "swedoor" dør.. dog finner jeg ingen karm mål på deres www , da gjetter jeg at det ikke finnes eksakt for denne veggtykkelsen som blir..

men er ikke dette en "typisk" innervegskonstruksjon ?
da burde det jo finnes som passer direkte eller hva sier dere som vet ?? :P
 
swedoor har også 118mm.
/thrax
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.