Jeg skal dele av et stort soverom til to barnerom og lurer på om det finnes noen meninger om 70 eller 95 mm stendervegg? Foruten at en 95 mm isolert vegg blir litt stillere og gir litt mer plass til bokser osv. Alt blir jo litt billigere og lettere, men det spiller ikke så stor rolle da den "store" bilen med tilhengerfeste snart er hjemme fra ferie.
Husets tomme original-bongo-tromme-vegger med 70 mm stendere og kun 13 mm spon byttes til 12 mm kryssfiner og 13 mm gips samt steinullisolasjon.
Husets tomme original-bongo-tromme-vegger med 70 mm stendere og kun 13 mm spon byttes til 12 mm kryssfiner og 13 mm gips samt steinullisolasjon.
Om du koster på doble plater på begge sider blir jo veggen ganske tykk med 95 regel. Skal det være en dør i veggen hadde jeg satset på å prøve å holde veggens totale tykkelse samme som dørkarmen, dvs ca 95 for vanlige innerdører. Da trenger du 45 regel om du har doble plater. 🙄
Jeg har nesten bestemt meg for 70 mm. Jeg tenker kjøre stålstendere med tetning/skum mot gulv og tak og trestendere resten. Eller kanskje burde kjøre på metall mot vegg og spenne dem med kortlinger så det forhåpentligvis blir stille mellom rommene.
Klikk her for å svare