Jeg skal sette panel type denna og funderer på hvordan man finest gjør i hjørnene

Jeg har sett noen som satte en kvadratisk list litt bredere enn panelet i innerhjørnene slik at panelet går mot listen på begge veggene.

Men det er kanskje penere å bare kjøre panelet mot det andre panelet?

Hvordan gjør man det fint i et ytterhjørne?

Det er en smakssak, jeg synes det er pent med lister, faser du listene så kan du la panelet gå inn under listen og det blir ikke en like synlig skjøt. Man kan sette en list også i ytterhjørner på samme vis. Kvadratisk list er et alternativ, man kan så klart også ha andre former, hulkillist eller annet.

Jeg leste noen monteringsanvisninger for panel på vegg et sted... uansett.
Der sto det at det var viktig med bevegelsesrom pga. endret fuktighetsnivå over årstidene og boligens bruk.
Hvis man da setter en kvadratisk list i hjørnet kan det kanskje bli problemer? Jeg er usikker på hvor mye det faktisk beveger seg.
Men hvis du gjør som thomasx antyder, og lager en fals på den kvadratiske listen, slipper inn panelet bak og lar det være en spalte (som så ikke synes) så burde det fungere...

Eller, skal du sette panelet liggende eller stående?

liggende panel ferdigmalt

skal snart sette opp, skal sette inn 3 dører først.

tenkte på å sette listene rett mot hverandre uten hjørnelist i innerhjørnet - testet og det så greit ut - men veggen heller.

lurer på hvor mye fuktbevegelser utgjør.

i rommet hvor jeg sitter finnes det liggende panel med firkantlist merket jeg nå - man blir ganske blind for det man ser hver dag... her sitter panelet tett inntil så det er kanskje ikke noe problem

jeg har også en fri side av et skap hvor jeg må avslutte med list "mot luften"

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.