Jeg har høvlet ned 45x220 impregnert virke til 28mm. Kan jeg stole på at impregneringen er i orden selv om det ikke er grønt overalt?
Kan man levere inn virket et sted for å få det nyimpregnert?
Det skal sitte i tilknytning til basseng.
Bor i Göteborg, finnes det noen som driver med slikt i dette distriktet?
Kan man levere inn virket et sted for å få det nyimpregnert?
Det skal sitte i tilknytning til basseng.
Bor i Göteborg, finnes det noen som driver med slikt i dette distriktet?
Medlem
· Blekinge
· 12 272 innlegg
Det er bare de ytterste millimetrene som er impregnert. Du kan betrakte ditt virke som oimpregnert. Men kjør på uansett.
Karrock
Renovator
· Västra Götaland
· 1 077 innlegg
Karrock
Renovator
- Västra Götaland
- 1.077 innlegg
Nja, I klassifiseringen NTR A og AB skal vel splinten gjennomimpregneres, og kjerneveden holder bra av seg selv. Kjør på bare, Det går jo dra en runde ekstra med overflatebehandlingen.
Nysgjerrig på hvorfor dog, er det bare en ramme som skal passe med bassenget?
Nysgjerrig på hvorfor dog, er det bare en ramme som skal passe med bassenget?
Jeg har høvlet og limt sammen 2 stk 45x220 så den ble 440 mm bred i stedet. Dette for å kunne figursage en overligger som er bueformet og da trengte jeg bredere planker enn 220. Denne må deretter være 28 mm tykk som øvrig terrassebord rundt bassenget så derfor har jeg høvlet den ned.
Karrock
Renovator
· Västra Götaland
· 1 077 innlegg
Karrock
Renovator
- Västra Götaland
- 1.077 innlegg
Flott høvlet! Du har jo tilgang til maskiner ser jeg.
Det er kjerneveden som ikke er grønn på bildet. Den er såpass naturlig impregnert at intet impregneringsmiddel trenger inn.
Å hakke ut bjelkene under med 45-28=17mm var ikke noe alternativ?
Det er kjerneveden som ikke er grønn på bildet. Den er såpass naturlig impregnert at intet impregneringsmiddel trenger inn.
Å hakke ut bjelkene under med 45-28=17mm var ikke noe alternativ?
Medlem
· Blekinge
· 12 272 innlegg
Hva gjør du med høvelsponet?C crazytok skrev:
Medlem
· Etelä Pohjanmaa
· 2 467 innlegg
Jeg antar at du vil få det til å passe med gammel 28mm trall men hadde det ikke vært enklere å senke stommen på nybygget med 17mm og kjøre 45x220 som lock uten å høvle ned dem?