Vurderer å kjøpe hus men leser at hus som ligger midt blant åkermark er ganske dårlig. Det blåser overalt og selv om utsikten er fri, kan jo et stort varehus dukke opp fra ingensteds. Vet at mange bor slik i Skåne og det er kjent for å blåse mye. Bedre å bo i villaområde eller på strandtomt?
Moderator
· Stockholm
· 56 254 innlegg
Det handler vel om hva man vil, og har råd med.
Personlig vil jeg bo sånn at man har "kontakt" med nabohusene, altså ikke midt i ingensteds. Men med nabohusene langt nok borte for minimal innsyn. Vil ha komfortabel tilgjengelighet til byen uten å nødvendigvis ta bilen alltid.
Skulle gjerne bo på en strandtomt, men det har jeg ikke råd med.
Personlig vil jeg bo sånn at man har "kontakt" med nabohusene, altså ikke midt i ingensteds. Men med nabohusene langt nok borte for minimal innsyn. Vil ha komfortabel tilgjengelighet til byen uten å nødvendigvis ta bilen alltid.
Skulle gjerne bo på en strandtomt, men det har jeg ikke råd med.
Alt avhenger av hva du verdsetter. Jeg bor med åkerjord som nabo, og de direkte ulempene er som du sier vind, men også støv ved harving og innhøsting, samt hvis det blir tørt med bar jord og det blåser.
Ellers er det fantastisk å ha naturens gang rett utenfor husdøra og ingen naboer som står og ser på hva man gjør.
Ellers er det fantastisk å ha naturens gang rett utenfor husdøra og ingen naboer som står og ser på hva man gjør.
Ok men det kan du få uten å bo på dyrket mark og vind, støv og annet djevelskap?tensiden skrev:
Alt avhenger av hva du verdsetter. Jeg bor med dyrket mark som nabo, og de direkte ulempene er som du sier vind, men også støv ved harving og høsting, samt hvis det blir tørt med bar jord og det blåser.
Ellers er det fantastisk å ha naturens gang rett utenfor døra og ingen naboer som står og glor på hva man gjør.
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Varning!! byggahus.se är en fälla!!!
Information & Feedback -
Bygga ihop hus och garage - hur?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Tips husleverantör/byggare Göteborgs Södra Skärgård
Hustillverkare -
Vilka har ni anlitat när ni ville bygga ett hus ? och varför?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
varför är hus så dyrt att bygga i Sverige?
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m.