Vi har satt opp en høy tredelt sokkel i vår stue. På grunn av skjeve vegger i gammelt hus (byggeår 1930) er det nå et mellomrom mellom sokkelen og veggen noen steder.
Se bilder
Hvordan gjør vi dette pent? Min mann vurderte å fylle med en type masse, men jeg er bekymret for tapetet, hva gjør man? Hjelp!
Vi har satt opp en høy tredelt sokkel i vår stue. På grunn av skjeve vegger i gammelt hus (byggeår 1930) er det nå et mellomrom mellom sokkelen og veggen på noen steder.
Se bilder
[bilde] [bilde]
Hvordan gjør vi dette pent? Mannen min vurderte å fylle med en type masse, men jeg er redd for tapeten, hvordan gjør man det? Hjelp!
Vi har også sånn hjemme, også 3-delt sokkel med glippe på enkelte steder. Vi valgte å la dem være, de er nok ikke like store som deres. Men vil dere dekke det, tenker jeg maskeringstape på tapeten, fyll med lateksfugemasse og maling av sokkel og fugemassen et strøk. Synes lateksfuger har en tendens til å gulne om man ikke maler dem.
Er det tapet eller malt vegg?
Om det er malt vegg ville jeg fuge og male med veggmalingen.
Er det tapet er det bedre å tapetsere etter listing slik at tapeten dekker sprekken.
Det er tapet som vi jo dessverre satte opp før listing
QUOTE="sinuslinus, post: 3140505, member: 131017"]Er det tapet eller malt vegg?
Om det er malt vegg ville jeg fuget og malt med veggfargen.
Er det tapet er det bedre å tapetsere etter listing så tapetet skjuler sprekken.[/QUOTE]
Onestrike skulle jeg ikke bruke i det hele tatt i dette tilfellet!
Det er fordi onestrike ikke er direkte fleksibelt, det kommer trolig til å sprekke før eller senere.
En overmalbar mykfuge er bedre i dette tilfellet! Og da fungerer det med bunnlist før....om det er nødvendig!?
Har også satt tredelt list på litt buklete vegger (kanskje ikke helt så ille som på bildet dog). Vi dro helt enkelt listen mot veggen med listskrue som sparklet og malte. Kan det ikke løse deres sprekk også?
Enig med den foregående, det ser bare rart ut hvis veggen er konkav og listen er rett. Går det ikke å trekke listen inntil veggen, blir det penest å tilpasse en salningslist av planhøvlet furu og montere den på baksiden av overdelen mot veggen.
Vi har satt opp en høy tredelt sokkel i vår stue. Pga skeive vegger i gammelt hus (byggeår 1930) er det nå et mellomrom mellom sokkelen og veggen på noen steder.
Se bilder
[bilde] [bilde]
Hvordan gjør vi dette pent? Mannen var inne på å fylle med en type masse men jeg er redd for tapeten, hvordan gjør man det? Hjelp!
dra en skrue så listen/platen går inn
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.