Hei!

Jeg er ny her på forumet og både med snekring og å bygge hus, og tenkte å be om råd. Holder nå på med en skisse over en bodlignende bygning på ca 3,5x4m med et pulttak, hvor en av kortveggene (den høyere) vil være dekket av forskjellige brukte vinduer.

Designen føles morsom, og siden det mest skal være et sommerrom er jeg ikke så bekymret over at den reduserte isolasjonen i veggen som alle vinduene innebærer. Men jeg er usikker på holdbarheten i konstruksjonen, da det er mange tunge vinduer som skal settes opp over veggen, der de vertikale bjelkene ikke vil kunne gå med 60 centimeters avstand, men snarere 1m mellom, kanskje mer. Skisse av en liten bygning med pulttak, hvor en kortvegg er dekket av brukte vinduer i ulik størrelse, inkludert to gule vinduer.

Er det noen som vet noe om hvordan man bør tenke ved denne typen konstruksjon?

Bør vi for eksempel vurdere tykkere bjelker, typ 45x120?

Mvh,
Love

• Skisse av en vegg på en liten bygning med flere brukte vinduer i ulike størrelser plassert asymmetrisk. Veggen har et pulpettak.
3D-modell av en bygning med flatt tak og asymmetrisk arrangering av vinduer, inkludert gule vindusrammer. 3D-modell av en vegg med flere vinduer i forskjellige størrelser, noen markert i gult, vises på en dataskjerm.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.