12.075 lest ·
12 svar
12k lest
12 svar
Hvordan sparkle en fin vinkel tak-skråtak
Holder på med mitt andre soverom på øvre plan med skråtak (38 graders takvinkel).
I det første soverommet ble vinkelen sånn passe, ser man langs den ser man at den snor seg fram. Nå holder det andre soverommet på å bli likt, se bilde.
Har brukt glassfiberremse og sparkler deretter med sparkelspade vinkelrett mot skjøten fra begge retninger.
Tips på hvordan jeg får det pent?
I det første soverommet ble vinkelen sånn passe, ser man langs den ser man at den snor seg fram. Nå holder det andre soverommet på å bli likt, se bilde.
Har brukt glassfiberremse og sparkler deretter med sparkelspade vinkelrett mot skjøten fra begge retninger.
Tips på hvordan jeg får det pent?
Beste svar
Jeg pleier å legge gipset i samme retning, nå er det for sent.
Har du laser eller snøre så setter du den i skjøten, bruk deretter en anhold som du sparkler mot, en rettholt eller et lengre vater som du retter inn etter snøret/laser.
Ellers går det utmerket med bredsparkel direkte, arbeid fra midten av retningsstreken mot den ene retningen, begynn i midten igjen og dra mot den andre retningen, da får du en skarpere bryting som blir rettere, arbeid motsatt retning med andre ord, ikke langs med skjøten/brytingen.
Mvh P-A
Har du laser eller snøre så setter du den i skjøten, bruk deretter en anhold som du sparkler mot, en rettholt eller et lengre vater som du retter inn etter snøret/laser.
Ellers går det utmerket med bredsparkel direkte, arbeid fra midten av retningsstreken mot den ene retningen, begynn i midten igjen og dra mot den andre retningen, da får du en skarpere bryting som blir rettere, arbeid motsatt retning med andre ord, ikke langs med skjøten/brytingen.
Mvh P-A
At det svaier avgårde skyldes antagelig et ujevnt tykt lag eller litt dårlig tilpasning på platene, pleier å løse seg til slutt.
Kjedelig når det bare blir sånn.
Best å sove på saken, blir ikke så effektivt på natta uansett om man bare har tid da....
Kjedelig når det bare blir sånn.
Best å sove på saken, blir ikke så effektivt på natta uansett om man bare har tid da....
Var visst dårlig på å følge opp de rådene jeg har fått (og også følge dem
).
Jeg kjempet på mest med en bredsparkelspade (begynn i hjørnet og dra utover). Det ble bedre enn det første rommet, men langt fra perfekt. Ses dog mest i slepelys så jeg tenker ikke så mye på det, dessuten har det sprukket på noen steder også
Jeg kjempet på mest med en bredsparkelspade (begynn i hjørnet og dra utover). Det ble bedre enn det første rommet, men langt fra perfekt. Ses dog mest i slepelys så jeg tenker ikke så mye på det, dessuten har det sprukket på noen steder også
Takk for tilbakemeldingenD Dsl skrev:Var visst dårlig på å følge opp de rådene jeg fikk (og også følge dem).
Jeg kjempet på for det meste med et bredsparkel (begynn i hjørnet og dra utover). Det ble bedre enn det første rommet, men langt ifra perfekt. Ses dog mest i skrålys så jeg tenker ikke så mye på det, dessuten har det sprukket på et sted også![]()
Har selv skaffet en laser som jeg satte langs det rette partiet i skjøten, og etter en stunds studiering innså jeg hvilken av gipsplater ble høyere/lavere satt. Min tanke er å skjære bort langs med og skape en ny, rettere linje. Få se om det lykkes,
Vinkelprofil NORGIPS perforert LP50 3000mm https://www.hornbach.se/p/vinkelprofil-norgips-perforerad-lp50-3000mm/5509170/R Rompompom skrev:
Finnes i alle byggevarehus.
Det er en sletteplate som har hull der den bøyes/vikes så sparkelen kommer ikke til å feste på den slette platen..
Man får sparkle i med type gipsbruk så vinkelen blir bra og deretter lime på papirremsa eller type microlitvev i vinkelen som deretter sparkles med vanlig sparkel..
Man får sparkle i med type gipsbruk så vinkelen blir bra og deretter lime på papirremsa eller type microlitvev i vinkelen som deretter sparkles med vanlig sparkel..
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Hur snyggt ska spacklat golv bli?
Golv -
Spackla takvinkel, går det?
Färg, Måla & Tapetsera -
Snygg övergång staket med liggande brädor vid vinkel?
Trädgård allmänt -
Snyggast lösning på nockplåt i vinkel
Tak & Vind -
Skjule spikerplatevinkel eller finnes det penere vinkler
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi