Kjøpte tre lengder av Lundbergs 45 mm runde rekkverk i eik. De selges i stykker om 2300 mm. Nå er det slik at jeg trenger å skjøte, men finner ikke informasjon noe sted om HVORDAN!

Rekkverket har et 10 mm hull i hver ende som jeg mistenker er for å feste endeknotter i. Når jeg kapper til så mye jeg trenger, vil jo dette hullet forsvinne.

Fyren på Beijers foreslo at jeg kunne slå i litt 10 mm rundstokk og lime i skjøten, men jeg tror ikke det vil holde. Jeg mener å ha lest et sted at det finnes en "skjøtebolt" for formålet. Noen som vet?

/C
 
Jeg brukte rundstav, minst 10mm. Å bore nytt hull er som å sende noen til månen... Kanskje lettere om man har bedre verktøy. Slik gjorde jeg. Sag av en bit 7 cm bit som brukes som malbit. Bor gjennom den så rett som mulig. La deretter biten rotere fritt på boret, nå synes det tydelig hvor skjevt du egentlig har boret. Trykk sandpapir mot endetræet til det blir helt flatt. Bruk deretter som malbit. Fungerte for meg. Har man bedre verktøy er det kanskje 100 ganger lettere. Så selv har jeg begynt å lese verktøytråder...

Sent from my Lumia 800 using Board Express
 
Jeg gjorde min skarving med dominomaskin men du må fortsatt ha skarven liggende på en ledestangholder. Ellers vil den brekke.
 
Bruk 10mm gjenget stang og Polyuretanlim. Sitter som fjellet.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.