1.245 lest ·
10 svar
1k lest
10 svar
Hvordan skal jeg reparere/jevne ut denne teglveggen
Hei! Kattvindvegg revet, nå trenger vi å jevne ut den pussede teglsteinen innvendig slik at den blir jevn langs den hvite veggen til venstre i bildet. Hvilken type puss(?) skal jeg bruke for at det skal bli pent (og helst lett å jobbe med)? Gjerne noe som fester bra både på tegl, pussen over teglsteinen og veggen til venstre (gjerne på gips også selvfølgelig).
Stor takk på forhånd for hjelp!
Stor takk på forhånd for hjelp!
Interessant tråd! Venter spent på det første ordentlige svaret.
Gipsbruk er lettere å jobbe med, fester lettere men er dårligere når det gjelder fukt og holdbarhet.. Pussbruk C tåler mer men er sannsynligvis vanskeligere for deg som nybegynner å jobbe med.. Men begge fungerer i ditt tilfelle..J Jörgen Petersson1 skrev:
Ok, begge funker hver for seg altså?Rejäl skrev:
Hva er dårlig med hensyn til fukt med gipsmørtelen?
Og siste spørsmål: fester gipsmørtelen på både pussen, teglsteinen og ved behov på gipsplatene?
Stort stort takk for dine svar!!!
Her kan du lese om Gypsum som er Webers gipsbruk..J Jörgen Petersson1 skrev:
https://www.se.weber/files/se/2023-12/SYS-SE-weber_gypsum_naturgips.pdf
Du kan først pusse med pussmørtel C 3mm og deretter sparkle med gipsbruk hvis du vil..
Men ikke motsatt..
Ja gipsbruk fester på det meste..
Også jeg er svært nysgjerrig på svaret på dette spørsmålet! Hva er dårlig fra et fuktighetsperspektiv med gipsbruket?
Finnes det noen fordel med å pusse med pussmørtel først og så gips i stedet for å bare bruke gips?Rejäl skrev:
Klikk her for å svare