Er det noen som vet hvilken del som mangler eller om det skal være slik som det er på bildet.

Når man vasker med oppvaskmiddel så kommer alt skum ut fra røret som jeg har på bildet. Forrige eier hadde hatt flyttevask, kan det være at når de rengjorde vannlåsen så glemte de den delen?

mvh

• Rør under vask med åpen ventil, omgitt av flettede metallslanger, as marked i rødt. Mangler muligens en del som hindrer skumlekkasje.
  • Skum lekker ut fra et avløpsrør under vasken, med omgivende rør og en klut på bildet.
Har kanskje sittet et oppvaskmaskinavløp tilkoblet der. Finnes plugger å sette inn om det ikke skal brukes.

• Liker
BirgitS
  • Laddar…
Centano Centano skrev:
Har kanskje sittet en oppvaskmaskinavløp koblet der. Finnes plugger å sette for hvis det ikke skal brukes.
Så ingenting skjer hvis jeg setter en plugg der? Tenker om det blir trykksatt der.

Kjøkkenet er helt nytt, finnes også oppvaskmaskin men ingen problemer når den er i gang.

Krilleman
Er dette nyinstallasjon eller har du overtatt denne installasjonen som ny eier av evt. eiendom?

Normalt sitter det et lokk på aktuell plass...

Krilleman Krilleman skrev:
Er dette en nyinstallasjon eller har du overtatt denne installasjonen som ny eier av en eventuell eiendom?

Normalt er det et lokk på den aktuelle plassen...
Alt er nyinstallert i 2021, men jeg mistenker at når forrige eier bestilte flyttevask, så har flyttefirmaet trolig glemt å legge tilbake lokket etter at de rengjorde vannlåsen.

Vet dere hvor jeg kan få tak i et sånt lokk? Skal jeg legge silikon på den eller lignende når jeg skal sette den i?

Krilleman
J Jocke1921 skrev:
Vet dere hvor jeg kan kjøre slik lock? Skal jeg legge silikon på den eller lignende når jeg skal sette i den?
Flyttevask har ingen grunn til å løsne dette lokket ved rengjøring.
Det er litt søkt.

Er det en kjøkkenavløp eller en vaskerom?

Google på tetningspropp oppvaskmaskintilkobling. Du må måle tilkoblingen din slik at du får riktig mål på proppen. Trenger ingen myk fug.

Krilleman Krilleman skrev:
Flyttevask har ingen grunn til å løsne dette lokket ved rengjøring.
Det er litt søkt.

Er det et kjøkkenavløp eller en vaskerom?
Kjøkkenavløp

Centano Centano skrev:
Google på tetningspropp oppvaskmaskintilkobling. Du må måle tilkoblingen din så du får riktig mål på proppen. Trenger ingen mykfug.
Finnes ikke tetningspropper for den størrelsen, jeg vurderer å tette den med plast og spenne fast med en klemme helt enkelt.

J Jocke1921 skrev:
Det finnes ikke tettpropp for den størrelsen, jeg vurderer å tette den med plast og feste den med en klemme, rett og slett
Ja. Det funker jo det, også. Det er jo ikke noe trykk. Eller en kork, kapsyl, lokk, propp. Ja. Bare fantasien setter grenser.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.