Vårt fritidshus har høyt tak. Hvordan får man opp lister? En tilstrekkelig høy stige koster altfor mye. Tips?

Lån en kanskje? Ellers finnes det stiger til leie også.

• Liker
KAMT
  • Laddar…
Hvor høyt er det?

Z z_bumbi skrev:
Hvor høyt er det?
3,90 m

Om en stige koster for mye hvordan har du da råd til å eie et fritidshus? 😉

Spøk til side så koster en passende stige 1000 på Jula, så det er jo ikke store penger når man setter det i relasjon til de totale renoverings- og eiekostnadene man er tvunget til. Dessuten så må dere jo ha en stige for å komme opp på taket eller gjøre andre jobber på huset.

Dog så synes jeg dere bør vurdere ras-risikoen så dere ikke skader dere og kanskje investerer i en arbeidsstilling så dere ikke risikerer å falle og slå dere. De koster litt mer så de gjør jo mer vondt i budsjettet, men dere vil ha nytte av den når dere maler fasaden eller gjør andre jobber resten av livet. Dessuten så sparer dere masse penger når dere slipper å være sykemeldt i 5 uker for kompliserte benbrudd, så egentlig er den gratis...

• Liker
KAMT
  • Laddar…
Janus82 Janus82 skrev:
Om en stige koster for mye hvordan har du da råd til å eie en fritidsbolig? 😉

Spøk til side så koster en passende stige 1000 på Jula, så det er jo ikke store penger når man setter det i relasjon til de totale oppussings- og eierkostnadene som man er tvunget til. Dessuten så må dere jo ha en stige for å komme opp på taket eller gjøre andre jobber på huset

Men jeg mener dere bør tenke på ras-faren slik at dere ikke skader dere, og kanskje investere i en arbeidsstillas slik at dere ikke risikerer å falle og skade dere. De koster litt mer så det svir jo mer i budsjettet, men dere kommer til å ha nytte av den når dere maler fasaden eller gjør andre jobber resten av livet. Dessuten sparer dere masse penger når dere slipper å være sykemeldte i 5 uker for kompliserte benbrudd, så egentlig er den gratis...
Takk for svar! 😊
Vi skal fortsette søket for hittil har vi ikke funnet verken stige i riktig høyde eller passende arbeidsstillas. Men arbeidsstillas ville absolutt vært å foretrekke. Har du tips om hvor man kunne finne en slik?

K KAMT skrev:
Takk for svar! 😊
Vi skal fortsette letingen for hittil har vi ikke funnet verken stige i riktig høyde eller passende arbeidsstilling. Men arbeidsstilling ville absolutt vært å foretrekke. Har du tips på hvor man kunne finne en slik?
De finnes jo på mange steder som selger stillaser, men Jula (som jeg lenket til) er jo veldig prisverdige så begynn med å sjekke der.
https://www.jula.se/catalog/bygg-oc...gstallningar-och-plattformar/byggstallningar/

Janus82 Janus82 skrev:
De finnes jo mange steder som selger stillinger men Jula (som jeg lenket til) er jo veldig prisgunstige så begynn å sjekke der.
[lenke]
Fint! Tusen takk!

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.