3.549 lest ·
15 svar
4k lest
15 svar
Hvordan sage her?? -går det? (Innerhjørne)
Side 1 av 2
Allvitende
· Härifrån
· 789 innlegg
Hei.
Jeg skal legge laminatgulv og vil sage bort nedre delen av listen for å "skyve inn" gulvet under.
Jeg vil helst ikke ta bort listen for å sage og lurer på om det går an å sage den på plass?
Takknemlig for tips!!

Jeg skal legge laminatgulv og vil sage bort nedre delen av listen for å "skyve inn" gulvet under.
Jeg vil helst ikke ta bort listen for å sage og lurer på om det går an å sage den på plass?
Takknemlig for tips!!
Allvitende
· Härifrån
· 789 innlegg
Jeg har faktisk en slik her:

Men den går jo ikke helt inn i hjørnet vel?

Men den går jo ikke helt inn i hjørnet vel?
For verktøyfetisjisten er det nok bare en Fein Multimaster som gjelder 
Et lite smidig multiverktøy som er ekspert på slike oppgaver.
Et tynt fleksibelt blad med en veldig høy frekvens gir skarpe kutt på de mest umulige steder.
Årets "bra å ha greie"

Et lite smidig multiverktøy som er ekspert på slike oppgaver.
Et tynt fleksibelt blad med en veldig høy frekvens gir skarpe kutt på de mest umulige steder.
Årets "bra å ha greie"

Clas Ohlson har en "Silky Finsnickar/hobbysag" som ser ut til å kunne funke.

http://www.clasohlson.se/shop/store...;WAGID=19281&NoCache=3/2/2006+12:07:25+AM

http://www.clasohlson.se/shop/store...;WAGID=19281&NoCache=3/2/2006+12:07:25+AM
Allvitende
· Härifrån
· 789 innlegg
Takk for tips.
MathiasS -> hehe, nja må nok slite ut den jeg har først...
elof -> Har faktisk tenkt på om en Fein Multimaster kunne fikse det, har en kompis som har en jeg skal nok prøve å låne den.
Den blir nok dessverre litt for dyr å kjøpe til akkurat dette prosjektet, og jeg vet ikke helt hva jeg kan bruke den til mer...
Så er det vel slik at ingen "Taiwanare" har kopiert frem en billigere kopi av den heller?
cpalm -> Den der har vel tennene åt "feil vei" (eller riktig om du vil), jeg må vel ha en av trekkmodell.
MathiasS -> hehe, nja må nok slite ut den jeg har først...
elof -> Har faktisk tenkt på om en Fein Multimaster kunne fikse det, har en kompis som har en jeg skal nok prøve å låne den.
Den blir nok dessverre litt for dyr å kjøpe til akkurat dette prosjektet, og jeg vet ikke helt hva jeg kan bruke den til mer...
Så er det vel slik at ingen "Taiwanare" har kopiert frem en billigere kopi av den heller?
cpalm -> Den der har vel tennene åt "feil vei" (eller riktig om du vil), jeg må vel ha en av trekkmodell.
Ja å låne er perfekt, tror dog du kommer bli veldig solgt for denne lille hyggelige maskinen.Rostig_9000i_-88 skrev:elof -> Har faktisk vurdert om en Fein Multimaster kunne fikse det, har en venn som har en jeg skal nok prøve å låne den.
Den blir nok dessverre litt for dyr å kjøpe til akkurat dette prosjektet og jeg vet ikke helt hva jeg kan bruke den til mer...
Så er det vel sånn at ingen "taiwaner" har kopiert fram en billigere kopi av den heller?
Var selv litt skeptisk når jeg kjøpte min men har funnet flere og flere bruksområder til den.
Akkurat som du sier så er den alene i sitt slag (hva jeg kjenner til), er vel ingen som har klart å kopiere ennå, bra er den iallfall, selv om den er litt smådyr.
Lykke til!
Allvitende
· Härifrån
· 789 innlegg
Ifølge beskrivelsen en "spesialmodell" som avverker i begge retninger.[/quote]cpalm skrev:
Ja men se der ;D
Jeg leste bare på den øvre teksten :-[.
En slik kanskje man burde prøve om jeg ikke får tak i Fein-maskinen.
Takk!
Allvitende
· Härifrån
· 789 innlegg
Ja låne er perfekt, tror dog du vil bli veldig solgt for denne lille hyggelige maskinen.elof skrev:[quote author=Rostig_9000i_-88 link=1141252237/0#6 date=1141255222]
elof -> Har faktisk fundert på om en Fein Multimaster skulle fikse det, har en kompis som har en jeg skal nok prøve å låne den.
Den blir nok dessverre litt for dyr å kjøpe til akkurat dette prosjektet og jeg vet ikke helt hva jeg kan bruke den til mer...
Var selv litt skeptisk når jeg kjøpte min men har funnet flere og flere bruksområder til den.
Akkurat som du sier så er den alene i sitt slag (så vidt jeg vet), er vel ingen som har lykkes å kopiere enda, bra er den iallfall, selv om den er litt smådyr.
Lykke til![/quote]
Tips på flere bruksområder?
Pris (omtrent)?
Multimastern fra fein finnes i tre forskjellige pakker; Start, Select og Topp. Forskjellene mellom pakkene er at start inneholder en litt enklere maskin uten styreelektronikk, deretter ligger forskjellen hovedsakelig i tilbehøret i boksen (se mer på lenken)
http://www.fein.de/multimaster/se/multimaster/index.html
Bruksområder da... ja som en dremel bare bedre
Saga er den jeg har brukt mest, men trekantslipen har gått ganske mye den også. Kort og godt er den perfekt til alle mindre slipe- og poleringsarbeider.
Prisen da... mitt Toppsett kostet 2500 ekskl. moms, men velger man det mindre settet så synker nok prisen med omtrent en tusenlapp. Tilbehør kan man jo kjøpe etter behov.
(På lenken finnes en lenke til "bruksområder" der alle fordelene med maskinen tas opp)
http://www.fein.de/multimaster/se/multimaster/index.html
Bruksområder da... ja som en dremel bare bedre
Prisen da... mitt Toppsett kostet 2500 ekskl. moms, men velger man det mindre settet så synker nok prisen med omtrent en tusenlapp. Tilbehør kan man jo kjøpe etter behov.
(På lenken finnes en lenke til "bruksområder" der alle fordelene med maskinen tas opp)
Allvitende
· Härifrån
· 789 innlegg
Ja, det er jo i og for seg et alternativ.Styx skrev:
Jeg har fått tak i kompisen nå og skulle få låne hans Fein, så det blir et forsøk med den.
Takk for alle svar!
Allvitende
· Härifrån
· 789 innlegg
Listbiten er borte ...har også gått løs på flere lister
.
Elof -> Jeg ble helt solgt på multimastern -for en dings! [smiley=thumbsup.gif]
Elof -> Jeg ble helt solgt på multimastern -for en dings! [smiley=thumbsup.gif]