Hei.
Jeg skal legge laminatgulv og vil sage bort nedre delen av listen for å "skyve inn" gulvet under.
Jeg vil helst ikke ta bort listen for å sage og lurer på om det går an å sage den på plass?

Takknemlig for tips!!

liten_pil1.JPG

liten_pil2.JPG

ja det går med en sånn japansk sag. Finnes på jula og litt overalt. Går sikkert med noe bøylefilsblad også om man er litt sta.....

Jeg har faktisk en slik her:
120450_c.jpg
Men den går jo ikke helt inn i hjørnet vel?

Rostig_9000i_-88 skrev:
Jeg har faktisk en sånn her:
[bild]
Men den går jo ikke helt inn i hjørnet vel?

Jamen du får jo skaffe en som går helt inn i hjørnet!!!! Jeg er sikker på at jeg har sett en slik på villamessen på et av de der bordene med brahasaker.

For verktøyfetisjisten er det nok bare en Fein Multimaster som gjelder ;)

Et lite smidig multiverktøy som er ekspert på slike oppgaver.
Et tynt fleksibelt blad med en veldig høy frekvens gir skarpe kutt på de mest umulige steder.

Årets "bra å ha greie"
multim_parquetgroove_app_small.jpg

Takk for tips.

MathiasS -> hehe, nja må nok slite ut den jeg har først...

elof -> Har faktisk tenkt på om en Fein Multimaster kunne fikse det, har en kompis som har en jeg skal nok prøve å låne den.
Den blir nok dessverre litt for dyr å kjøpe til akkurat dette prosjektet, og jeg vet ikke helt hva jeg kan bruke den til mer...
Så er det vel slik at ingen "Taiwanare" har kopiert frem en billigere kopi av den heller?

cpalm -> Den der har vel tennene åt "feil vei" (eller riktig om du vil), jeg må vel ha en av trekkmodell.

C
Rostig_9000i_-88 skrev:
cpalm -> Den der har vel tennene åt "feil vei" (eller rett om så vil), jeg må vel ha en av dragmodell.
Ifølge beskrivelsen en "spesialmodell" som fjerner i begge retninger.

Rostig_9000i_-88 skrev:
elof -> Har faktisk vurdert om en Fein Multimaster kunne fikse det, har en venn som har en jeg skal nok prøve å låne den.
Den blir nok dessverre litt for dyr å kjøpe til akkurat dette prosjektet og jeg vet ikke helt hva jeg kan bruke den til mer...
Så er det vel sånn at ingen "taiwaner" har kopiert fram en billigere kopi av den heller?
Ja å låne er perfekt, tror dog du kommer bli veldig solgt for denne lille hyggelige maskinen.
Var selv litt skeptisk når jeg kjøpte min men har funnet flere og flere bruksområder til den.

Akkurat som du sier så er den alene i sitt slag (hva jeg kjenner til), er vel ingen som har klart å kopiere ennå, bra er den iallfall, selv om den er litt smådyr.

Lykke til!

cpalm skrev:
[quote author=Rostig_9000i_-88 link=1141252237/0#6 date=1141255222]cpalm -> Den der har vel tennene mot "feil retning" (eller riktig om man vil), jeg må vel ha en av drage-modell.
Ifølge beskrivelsen en "spesialmodell" som avverker i begge retninger.[/quote]
Ja men se der ;D
Jeg leste bare på den øvre teksten :-[.
En slik kanskje man burde prøve om jeg ikke får tak i Fein-maskinen.
Takk!

elof skrev:
[quote author=Rostig_9000i_-88 link=1141252237/0#6 date=1141255222]
elof -> Har faktisk fundert på om en Fein Multimaster skulle fikse det, har en kompis som har en jeg skal nok prøve å låne den.
Den blir nok dessverre litt for dyr å kjøpe til akkurat dette prosjektet og jeg vet ikke helt hva jeg kan bruke den til mer...
Så er det vel slik at ingen "Taiwanare" har kopiert frem en billigere kopi av den heller?
Ja låne er perfekt, tror dog du vil bli veldig solgt for denne lille hyggelige maskinen.
Var selv litt skeptisk når jeg kjøpte min men har funnet flere og flere bruksområder til den.

Akkurat som du sier så er den alene i sitt slag (så vidt jeg vet), er vel ingen som har lykkes å kopiere enda, bra er den iallfall, selv om den er litt smådyr.

Lykke til![/quote]

Tips på flere bruksområder?
Pris (omtrent)?

Multimastern fra fein finnes i tre forskjellige pakker; Start, Select og Topp. Forskjellene mellom pakkene er at start inneholder en litt enklere maskin uten styreelektronikk, deretter ligger forskjellen hovedsakelig i tilbehøret i boksen (se mer på lenken)

http://www.fein.de/multimaster/se/multimaster/index.html

Bruksområder da... ja som en dremel bare bedre :) Saga er den jeg har brukt mest, men trekantslipen har gått ganske mye den også. Kort og godt er den perfekt til alle mindre slipe- og poleringsarbeider.

Prisen da... mitt Toppsett kostet 2500 ekskl. moms, men velger man det mindre settet så synker nok prisen med omtrent en tusenlapp. Tilbehør kan man jo kjøpe etter behov.

(På lenken finnes en lenke til "bruksområder" der alle fordelene med maskinen tas opp)

Tar du forsiktig med et stemjern kan det fungere, finnes jo alltid latex senere :)

Edit. Altså, stemjern der du ev. ikke kommer til med noen slags sag..

Styx skrev:
Tar du forsiktig med et stemjern kan det fungere, finnes jo alltid latex siden :)

Edit. Altså, stemjern der du evt. ikke kommer til med noen slags sag..
Ja, det er jo i og for seg et alternativ.

Jeg har fått tak i kompisen nå og skulle få låne hans Fein, så det blir et forsøk med den.
Takk for alle svar!

Listbiten er borte ...har også gått løs på flere lister :D.

Elof -> Jeg ble helt solgt på multimastern -for en dings! [smiley=thumbsup.gif]

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.