Trepaneltak med fremspringende trebits langs en ny hvit innervegg. Ujevn kant mellom tak og vegg hvor panelen stikker ut. Holder som overskriften avslører som best på å rive et paneltak inntil en nyere innervegg. Har kommet til et problem, panelet som veggens stender er skrudd i stikker ut så langt at det vil forstyrre mitt nye tak.

Finnes det noen god måte å sage ned dette på eller er beste alternativet lekt x 2 for å komme ned til gamle takets nivå. Kan dessverre ikke begynne om på veggen da sønnen sover på andre siden og huset ikke er så utrolig stort.

Jeg holder selvfølgelig tomlene for at veggen er skrudd med skruer lange nok til å gå gjennom panel og trefiberplater.

Haha, har du vært i mitt hus og revet? Har nøyaktig samme lag av innertak på en lignende grunn av bord i større delen av vårt kataloghus fra -68 ;)

Kan i ditt tilfelle dog ikke komme på noe enklere enn å senke det nye innertaket. En litt mer arbeidsom løsning som maksimerer takhøyden er ellers selvfølgelig å gipse av veggen og skjære panel og tretex jevnt med den øvre regelen på veggen, for deretter å gipse om med gips tilsvarende den nye takhøyden. Alternativt skjære jevnt med den aktuelle gipsskiven og sette renoveringsgips i full høyde over denne.

• Liker
ArWo
  • Laddar…
Det er faktisk 38 år mellom våre hus. Ser ut som at rommet jeg kødder med har hatt 3 forskjellige takbekledninger så langt. Papp, tretex og morapanel.

Med tanke på at målet var å få til et enhetlig tak og skråtak (det siste var enhetlig med veggen før) som dessuten funker med stilen på huset så føles det litt for mye å gipse osv. Jeg er jo allerede i gang med å bytte isolasjon og sette opp dampsperre...

Vel, å gjøre et forsøk med multimaskinen virker å være det beste alternativet. Spørsmålet er hvor hardt man tør å kjøre før bladet blir for varmt?

Det hadde jo vært gøy med osb bak gipsen, men jeg klarte jo å rive opp gulvet også...

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.