480 lest ·
2 svar
480 lest
2 svar
Hvordan reparerer man hull i veggen etter et vindusbytte?
Vi har byttet vinduer i en hytte bygget i 1934. Det finnes hull i veggen rundt de nye vinduene som trenger å fikses. I hullene sitter tykke plater av noe gammelt isolasjonsmateriale med papp utenpå. Ville det fungere å skjære bort alt sittende materiale og fylle med f.eks. Easy Filler? Må man i så fall deretter sette på biter av pappplater oppå, som man har gjort tidligere, for å kunne male og tapetsere?
Det skulle altså være "alt løst sittende materiale"!H Högsma skrev:Vi har byttet vinduer i en hytte bygget i 1934. Det er hull i veggen rundt de nye vinduene som må fikses. I hullene sitter det tykke plater av noe gammelt isolasjonsmateriale med papp utenpå. Ville det vært mulig å skjære bort alt sittende materiale og fylle med f.eks. Easy Filler? Trenger man i så fall deretter å sette på biter av pappplater oppå, som man har gjort tidligere, for å kunne male og tapetsere?
Det ser ut som at du har et lag av masonitt med maling på og deretter en trefiberplate som kalles tretex under den.
For egen del ville jeg rive bort dette skrapet og montere gips på veggene i stedet. Kanskje litt isolasjon avhengig av omstendighetene. Du trenger jo også å fòre inn vinduet innvendig.
Å prøve å bruke noen slags filler høres ut som en hei-hopp-løsning som aldri vil bli bra eller engang halvbra.
For egen del ville jeg rive bort dette skrapet og montere gips på veggene i stedet. Kanskje litt isolasjon avhengig av omstendighetene. Du trenger jo også å fòre inn vinduet innvendig.
Å prøve å bruke noen slags filler høres ut som en hei-hopp-løsning som aldri vil bli bra eller engang halvbra.
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Fönsterfoder där halva väggen är pärlspont
Fönster & Dörrar -
Borra hål i väggen i köket
Kök -
Hur ska jag fylla/täta dessa hål i badrumsväggen?
Badrum -
Hvordan reparerer jeg sprekkene i lettbetongveggen slik at de holder?!
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi -
Hjelp! Hvordan reparerer jeg hullet i veggen?
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi