Har prøvd å google meg frem til hvordan man gjør det, men finner ingenting vettig, kanskje kan få hjelp her
Jeg har aldri murt eller pusset tidligere, så nybegynnertips mottas gjerne.
Det har løsnet en stein over peisinnsatsen, og hele raden der føles løs. I tillegg er det mange sprekker, og generelt er fargen stygg.
Hvordan utbedrer jeg dette lettest?
Tenker jeg riktig i å kjøpe ildfast mørtel og smøre på rundt steinene slik at de sitter fast? Så lage en jevn overflate med puss og male?
Hvor mye av det gamle må jeg banke/skrape bort? Hvilken puss skal man bruke? Hvilken farge?