Hobbyelektriker
· Stockholm
· 667 innlegg
Tre på et lag med gips?
Medlem
· Stockholms län
· 47 innlegg
Hadde akkurat samme type plater i vårt hus. Disse ble revet ned og erstattet med gips. Som jeg husker det var disse platene spontet og festet usynlig med småspiker i sponten. De platene vi hadde var veldig porøse, type tretex, så de var lette å ta ned, men det var litt jobb med å slå inn alle småspikerne som ble igjen i taket. Det er sikkert mulig å feste gips utenpå platene avhengig litt på materialet under, men jeg valgte å ta dem ned.
Hadde ikke sparklet disse nei.
Hadde ikke sparklet disse nei.
De der takplatene ser ut til å ha eksistert i utallige varianter. Tror vi har 8 forskjellige typer plater i vårt hus med varierende materiale, størrelse og form. Det som har slått meg er at den eneste varianten som er noenlunde diskret er en variant med usynlige skjøter på kortsidene som litt gir illusjonen av et planketak.T thomaslindstrom1 skrev:
Jeg tror også at den "rette" veien er å rive ned. Men hvis man virkelig vil prøve å løse det på en annen måte, så kanskje det ville blitt et greit resultat å bare fuging skjøtene på kortsidene. Men det kreves selvfølgelig mer enn bare å sparkle hvis det ikke skal sprekke. Er platene i et mykt materiale/treetex er det nok håpløst.
Grundstött
· Halland
· 28 348 innlegg
Jeg kanskje skulle forsøke med å dra en tynn hvit streng med f.eks. silikon eller akryl i skjøtene. Med en tube med munnstykke altså. Og kanskje glatte ut strengen litt med tommelen etterpå.
Prøv på en liten bit i en toalett eller garderobe!
Prøv på en liten bit i en toalett eller garderobe!
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Anslag till äldre Santex (2003) skjutdörrar
Altan & Uteplats -
Förstärka signal till inomhusantenn
Teknik -
Hvordan pynter man opp rundt ytterdøren?
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi -
Inspireras av 8 intressanta altaner till salu
Artikelkommentarer -
Efterlyser monteringsritning till Santex uterum
Utbyggnad och tillbyggnad